ساخت مولکول برای درمان بیماری پارکینسون

    کد خبر :977387
ساخت مولکول برای درمان بیماری پارکینسون

شیمی دانان آلی در دانشگاه کالیفرنیا صورت مصنوعی یک مولکول را که در اسفنج دریایی وجود دارد ساخته اند که مزایای درمانی بالقوه‌ای را برای درمان بیماری پارکینسون و اختلالات مشابه دارد.

این مولکول که اسید لیزودندوریک الف (lissodendoric acid A) نام گرفته قادر است با مولکول‌هایی که به دی ان آ، آر ان آ، و پروتئین‌ها آسیب می‌زنند و حتی کل سلول را از بین می‌برند مقابله کند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از یک ترکیب غیرمعمول موسوم به ترکیب آلی چرخه‌ای که مدت‌ها از یاد رفته بود یک مرحله حیاتی در واکنش‌های شیمیایی لازم برای ایجاد شکل قابل استفاده‌ای از این مولکول را در آزمایشگاه کنترل کنند.

این تیم می‌گوید این پیشرفت مهم و بزرگ قابلیت بهره دهی در ساخت دیگر مولکول‌های پیچیده را برای مطالعات دارودرمانی دارد. یافته‌های این تیم در نشریه ساینس منتشر می‌شود.

به گزارش صداوسیما، نیل گارگ، استاد شیمی و شیمی زیستی و نویسنده مسوول این تحقیق گفت: «امروزه اکثر دارو‌ها با شیمی آلی مصنوعی ساخته می‌شوند و یکی از نقش‌های ما در محافل دانشگاهی تدوین واکنش‌های شیمیایی جدید است که بشود در ساخت سریع دارو‌ها و مولکول‌های ظریف بافت استفاده کرد که موجب خدمت به جهانیان می‌شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید