ساخت موتورسیکلت برقی از چوب بامبو/ موتورهای بامبویی در راه!

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۴۵
    کد خبر :346781

گروهی از مهندسان و علاقمندان به محیط زیست در فیلیپین، موفق به تولید یک موتورسیکلت برقی با استفاده از چوب بامبو شده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، اگر چه موتورسیکلت یادشده موفق به شکستن رکوردهای سرعت نشده، اما از طراحی جذاب و منحصر به فردی برخوردار است.

این موتورسیکلت که گرین فالکون نام دارد، مجهز به یک موتور برقی ۳.۳ کیلوواتی است که با استفاده از یک باتری کوچک ۴۸ ولتی شارژ می شود.

حداکثر سرعت این موتورسیکلت به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد و کل پوشش رویی آن و همین طور محل نشستن سرنشینان موتور یادشده با استفاده از چوب درخت بامبو یک تکه طراحی و تولید شده است.

مقامات فیلیپینی از استفاده از درخت بامبو برای تولید موتورسیکلت و دیگر لوازم نقلیه و خودروها استقبال کرده و می گویند این کار میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده و فرایند تخریب خاک را کند خواهد کرد.

وزارت محیط زیست و منابع طبیعی فیلیپین هم چندین تن درخت بامبو را تا سال ۲۰۲۰ به همین منظور اختصاص داده و قرار است ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در فیلیپین به طور اختصاصی برای تامین چنین نیازهایی برای کشت بامبو به کار گرفته شود.

شرکت Banatti می گوید تولید این موتورسیکلت گام اول است و در مرحله اول ۱۱۱ موتورسیکلت از این دست به فروش رسیده و در آینده مدل های تازه تری از آن و همین طور یک مینی بوس هم تولید می شود. قیمت این موتورسیکلت ۲۱ هزار دلار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید