ساخت لیزر پروژکتوری برای شارژ دستگاه های دیجیتالی

    کد خبر :936889
لیزر پروژکتوری

گوشی‌های هوشمند مدرن چندین سال است که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، اما این فناوری همچنان دارای محدودیت‌هایی در قالب قدرت کم و برد محدود است. در کره جنوبی، فناوری شارژ مبتنی بر لیزر مادون قرمز را توسعه دادند.

بازتاب-‌ تا فاصله 30 متری کار می کند و می تواند مبنای فناوری هایی باشد که به محض ورود کاربر به اتاق، به طور خودکار شروع به شارژ گوشی هوشمند می کنند. این محصول جدید در دانشگاه سجونگ ساخته شده است. این سیستم شامل فرستنده و گیرنده بوده، انرژی با استفاده از تابش لیزر با طول موج 1550 نانومتر منتقل می شود. پرتو لیزر وقتی به ردیاب نوری برخورد می کند، بخشی از انرژی را به آن منتقل می کند. در این حالت، اگر شخصی یا چیزی از پرتو عبور کند، سیستم بلافاصله قدرت را به حداقل می رساند.

در طول آزمایشات، تیم قادر به انتقال توانی در حد 400 مگاوات در فاصله 30 متری بود، گیرنده قادر به تبدیل پرتو به انرژی حدود 85 مگاوات بود. یعنی راندمان سیستم کمی بیشتر از 20 درصد است. این تیم در حال حاضر روی بهبود کارایی سلول های فتوولتائیک برای افزایش توان کار می کند و همچنین به دنبال راه هایی برای شارژ همزمان چندین دستگاه است.

زمانی چنین فناوری توسط هواوی معرفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید