سئات کوپرا Formentor معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴
    کد خبر :499369

کوپرا در نمایشگاه خودروی ژنو از یک شاسی‌بلند هیبریدی با نام Formentor رونمایی خواهد کرد که عملکردی بسیار درخور توجه در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر کلاس خود دارد.

شرکت خودروسازی کوپرا (Cupra) که به‌تازگی از سئات جدا و مستقل شده است، از محصول جدید مفهومی خود که یک شاسی‌بلند کوپه است رونمایی کرد. این شاسی‌بلند که در نمایشگاه خودروی ژنو به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد، فورمنتور (Formentor) نام دارد.

فورمنتور فقط یک طرح مفهومی نیست بلکه نسخه‌ای که به نمایش درخواهد آمد، کاملا نهایی شده است و قابل تولید خواهد بود و به‌عنوان اولین محصول این خودروساز نوپا وارد بازار خواهد شد. این کراس‌اور کوپه‌ی جدید در بخش فنی از یک مجموعه‌ی هیبریدی استفاده می‌کند که مجموع قدرت آن ۲۴۲ اسب‌بخار است. همچنین براساس تست‌های WLTP این کراس‌اور در حالت تمام برقی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

اگر به بخش طراحی کوپرا بپردازیم، در نمای جلو شاهد یک طرح بسیار اسپرت و خشن هستیم که کاراکتری پویا را به این خودرو داده است. تمامی خطوط بدنه نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و شاهد طرح کلی اسپرت و متناسبی هستیم که به‌سختی می‌توان به آن ایراد گرفت. نمای جلوی این خودرو به‌خصوص در بخش چراغ‌ها شباهت زیادی به نسل بعدی سئات لئون دارد. در عقب نیز شاهد چراغ‌های LED هستیم که توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده‌اند.

کوپرا هنوز اطلاعات زیادی را در مورد پیشرانه‌ی هیبریدی این خودرو منتشر نکرده است اما در اطلاعات منتشرشده، استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه در بخش انتقال قدرت به چشم می‌خورد. همچنین قفل دیفرانسیل مرکزی نیز در این خودرو موجود است تا در خارج جاده نیز بتوان روی توانایی‌های آن حساب باز کرد.

به‌گفته‌ی سازنده، فورمنتور برای ارائه‌ی حداکثر توانایی‌های حرکتی طراحی شده است و به همین منظور شاهد استفاده از فناوری‌هایی همچون سیستم تعلیق فعال تطبیق پذیر و سیستم فرمان فعال در این مدل هستیم. راننده همچنین می‌تواند بسته به شرایط، حالت‌های مختلف رانندگی را انتخاب کند.

کابین کوپرا فورمنتور کیفیت ساخت بالایی دارد و از صندلی‌های اسپرتی استفاده شده است که روی آن‌ها پوشش چرم و پشت آن‌ها نیز پوشش فیبر کربنی دیده می‌شود. همچنین غربیلک فرمان نیز دارای روکش چرمی است و در کنسول مرکزی استفاده از موارد مشکی براق به چشم می‌خورد. در پشت آمپر این خودرو همانند بسیاری از خودروهای مدرن امروزی از یک نمایشگر رنگی استفاده شده است و روی داشبورد نیز نمایشگر دیگری مربوط‌به سیستم‌ اطلاعات و سرگرمی قرار دارد.

کوپرا Formentor اولین رونمایی عمومی و رسمی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید