«زیست شبانه» در تهران تصویب شد

    کد خبر :780297

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب مصوبه مربوط به زیست شبانه یا تهران بیدار در شورای شهر گفت: این مسأله علاوه بر اهداف فرهنگی شب مردگی را از تهران دور می‌کند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورا اظهار داشت: صحن امروز شورای شهر جزو جلسات پر بار شورای شهری‌ها بود چرا که لوایح یک فوریتی مربوط به عوارض که شهرداری به شورا ارسال کرده بود تصویب شد.همچنین دو طرح و لایحه یکی مربوط به تهران بیدار و زیست شبانه و دیگری مربوط به تخفیف‌های ویژه شهرسازی جهت ساخت هتل مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را مطرح کردند.

وی ادامه داد: تصویب لایحه تهران بیدار و زیست شبانه به صورتی انجام گرفت که هم به اهداف مورد نظر فرهنگی دست می یابیم و هم زندگی مردم با اجرای این طرح و لایحه‌ها دچار آسیب نخواهد شد.

به گزارش فارس، رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تهران بیدار و زیست شبانه سبب می‌شود که شهروندانی که دیر می‌خوابند و به موضوع فرهنگی علاقه‌مند هستند بتواند شب هنگام زمانی را با خانواده خود به این موضوع اختصاص دهند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیش از این هیأت تطبیق فرمانداری قضیه زیست شبانه را رد کرده و ناجا اعلام کرد این موضوع امکان تأمین امنیت ندارد،‌گفت: در حل حاضر این مسأله مربوط به نقاط محدودی از تهران است و ان‌شاءالله این مشکل با نیروی انتظامی و هیأت تطبیق برطرف خواهد شد و آنها نظرات‌شان را می‌دهند و مشکلی را شاهد نخواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات پارک حاشیه‌ای در پایتخت گفت: اینکه برخی از شهروندان از جمله مغازه‌داران و یا کارکنان ارگان‌های دولتی و مردم از فضاهای عمومی شهر به عنوان فضای اختصاصی استفاده کنند غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود. به نظرم شهرداری و ناجا اقتدار لازم در برخورد با این موضوع نداشته و باید این موضوع برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره اختصاص سند اتوبان همت به شهرداری گفت:‌اکثر نقاط تهران سند مربوطه را برای شهرداری دارد ولی بعضی بر اساس این اسناد شکایت می‌کنند و دادگاه می‌روند و یا اعلام می‌شود فلان سند موقوفه است که به طور کلی شهرداری بخش حقوقی آن این قضیه را پیگیری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید