زهره الهیان: در نیویورک از توضیحات ما تشکر می کردند/ این کشور ها شاید رأی‌شان در شورای حقوق بشر تغییر نکند اما دیدشان نسبت به ایران تغییر خواهد کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۶
    کد خبر :956747
زهره الهیان - نیویورک

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر خود به همراه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به نیویورک، گفت: این سفر با هدف تبیین وضعیت داخل کشورمان و واقعیت‌های داخلی برای مقامات سایر کشورها انجام گرفت.

مهم ترین محورهای گفتگوی خانم الهیان که در خبرگزاری خانه ملت منتشر شده است به شرح زیر است:

🔹 کشورها اطلاعات صحیحی از واقعیت‌های موجود نداشتند و وقتی ما توضیحاتی را درباره ماهیت حوادث اخیر به آنها می‌دادیم، تعجب می‌کردند و بعضا برای ارایه این اطلاعات از ما تشکر می‌کردند

🔹در این نشست‌ها توضیح داده شد که طرح کلان برای تجزیه ایران و در نهایت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و برخی کشورهای غربی بوده است.

🔹طرح کلانی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که با فوت خانم مهسا امنیی به صورت زودرس جرقه آن خورد و اجرا شد.

🔹گروهک‌های دموکرات، کومله و گروه‌های تروریستی برنامه ‌یزی داشتند و حتی طرحی برای حمله به کردستان ایران و جدا کردن کردستان از ایران داشتند که خوشبختانه با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند و بعد از اینکه مردم اطلاع پیدا کردند، راه خود را از اغتشاش گران جدا کردند.

🔹نیروی انتظامی و بسیج اجازه حمل سلاح نداشته و به واسطه ورود مقداری زیادی سلاح و مهمات از مرزها تعدادی از نیروهای امنیتی و انتظامی ما مجروح شدند به نوعی که در این شرایط حتی رقم 7 هزار مجروح از نیروهای امنیتی اعلام شده است.

🔹دشمن با اشتباه محاسباتی بنا داشت هجمه علیه ایران، در مسیر براندازی داشته باشد که ابعاد مختلف آن را هم دیده بودند.

🔹در فضای مجازی و رسانه‌ها فضای واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام را به خدمت گرفتند و با انتشار مکرر دروغ‌ها و به میدان آوردن تمام ظرفیت شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش کردند تا این طرح کلید بخورد.

🔹ما در این نشست‌ها توضیح دادیم که این شرایط و وضعیت ایجاد شده مورد اعتراض ملت ایران است و در روز 13 آبان ماه حدود 12 میلیون ایرانی برای گفتن «نه» بزرگ به طراحی استکبار جهانی به صحنه آمدند.

🔹وقتی درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه زنان در 43 سال گذشته گزارش دادیم باز تعجب کردند.

🔹 این کشورها در مجموع به واسطه نشست‌های که خواهند داشت شاید رأی‌شان در شورای حقوق بشر تغییر نکند اما دیدشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر خواهد کرد!

🔹طبق آنچه در رسانه‌ها مطرح شده گویی انقلاب اسلامی ایران به شکست انجامیده و براندازی انجام شده اما واقعیت های موجود اینچنین نیست و ما موظف بودیم واقعیت‌ها را برای آنان تبیین کنیم.

🔹یکی از طراحی‌های غرب علیه ایران رخدادِ چنین اتفاقی است تا جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق زن مطرح کنند. این موضوع بخشی از طرح کلان ائتلاف‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است تا ما را به لحاظ حقوق بشری محکوم کنند.

🔹شورای حقوق بشر سازمان ملل به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده و ماهیت خود را به لحاظ حقوق بشری از دست داده است. ما قبلا گزارشگر ویژه را داشتیم که برای ایران تعیین شد آقای احمد شهید و جاوید رحمان البته سیاست جمهوری اسلامی ایران این نبود که آنها را به کشور راه بدهد و اینها نهایتا گزارشی علیه ایران دادند.

🔹این کشورها در مورد قطعنامه به اهداف خود نمی‌رسند و وظیفه ما روشنگری است، تحولاتی که در ایران اتفاق می‌افتد ماهیت ضد حقوق بشری و نقض حقوق بشری توسط آمریکا و غربی‌ها دارد.

🔹 موضع اصولی و محکم خود را حفظ خواهیم کرد به فرمایش رهبری و به کسی باج نخواهیم داد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مطلع گفت:

    خانم محترم بهتر بود حداقل یکی از بانوان دانشگاهی را که دارای حجاب متعارف بود با خودتون میبردید. تازه اونها در پایان هر کار وحرفی یه تنک یو میگند

دیدگاهتان را بنویسید