زندانی سیاسی نداریم/ ما برای آزار دهی، متهمان را در کنار کسی قرار نمی‌دهیم

    کد خبر :48568

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه با تاکید بر اینکه ما در کشور عنوان زندانی سیاسی نداریم، گفت: دسته بندی متهمین در بازداشتگاه‌ها درست است. ما برای آزار دهی متهمان را در کنار کسی قرار نمی‌دهیم. این اتهام بدی است که به قوه قضاییه می‌زنند.

محمدجواد لاریجانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به مسئولیتی که جنابعالی دارید، آیا درباره وضعیت حقوق بشری زندانیان سیاسی داخل کشور هم اقدام کرده‌اید. برخی اخبار حکایت از آن دارد که این افراد در میان زندانیان مواد مخدری و اعدامی‌ها نگهداری می‌شوند و یا بعضا مانند خانم نرگس محمدی از دیدار با فرزندان خود برای مدتی محروم بودند. یا گروهی از آنان همچون مدیران کانال‌های تلگرامی و خانم هنگامه شهیدی به خاطر بازداشت و اتهاماتی که به آنها تفهیم شده اعتراض داشته و بعضا دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آیا جنابعالی یا همکاران شما با این افراد ملاقات و گزارش‌هایی برای رعایت حقوق این افراد برای ارائه به مسئولان عالی قضایی تهیه کرده‌اید؟، گفت: ما در کشور عنوان زندانی سیاسی نداریم اگر جرم سیاسی نهایی شود ممکن است این اتهام مطرح شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه ادامه داد: مواردی که داریم مبتنی بر جرم سیاسی جدید نیست و تا کنون مصداق عملی در این ارتباط نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه اصطلاح جرم سیاسی درست نیست و غربی‌ها آن را به کار می‌برند تا به تخلف قانونی تقدسی بدهند، اظهار کرد: دسته بندی متهمین در بازداشتگاه‌ها درست است. ما برای آزار دهی متهمان را در کنار کسی قرار نمی‌دهیم. این اتهام بدی است که به قوه قضاییه می‌زنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه راجع به مرخصی چارچوب داریم، اضافه کرد: تا جایی که می‌دانم زندانیان دیدار مکرری با فرزندان خود داشته‌‌اند. حقوق متهم برای ما محور است و اگر کسی به ما مراجعه کند رسیدگی می کنیم. چون جز وظایف ماست. متهم دارای حقوق مسلمی است. ما نگاهمان به شهروندان اینگونه است که تگ اتهام نمی‌خورد.

او ادامه داد: متهمان زیادی به ستاد حقوق بشر می‌آیند و با معاونین ما دیدار دارند. از اقلیت‌های قومی و مذهبی مختلف می‌آیند. از دستگاه امنیتی تشکر می‌کنم که نهایت همکاری را با ما دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه آزادی بیان و آزادی اجتماعی را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در عمل باید از این آزادی پاسداری کنیم. باید چارچوب آزادی را بشناسیم به آن عمل کنیم.

لاریجانی ادامه داد: امروز ترامپ مصداق جعل است و نظام غرب بعید است از زنجیره فیک‌ها رها شود. ما در میدان جنگ نرم باید پاسدار سلامت کشور باشیم. ما از دکتری آتش به اختیار که متوجه فضای نرم است استفاده کنیم و نیرو و انرژی خود را آزاد کنیم تا با هژمونی آمریکا مبارزه کنیم این احتیاج به فرهنگ سازی دارد من از فحش به خودم ناراحت نمیشوم ترجیح می دهم فحش باشد بهتر است تا صدایی نباشد رهبری گفتند هرکسی توان دارد وارد این میدان باشد.

منبع:ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید