زلنسکی پیشنهاد پوتین را پذیرفت ؛ به آمریکا پاسخ منفی داد!

    کد خبر :891217
زلنسکی پیشنهاد پوتین را پذیرفت ؛ به آمریکا پاسخ منفی داد!

سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین امروز شنبه گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد پوتین را پذیرفته و آماده گفت‌وگو برای صلح و آتش بس است.

سرگئی نیکیفوروف سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در فیسبوک نوشت: باید اتهامات مطرح شده درباره اینکه ما پیشنهاد گفت‌وگو را رد کرده‌ایم، مورد انتقاد قرار دهم. اوکراین همیشه آماده گفت‌وگو درباره صلح و آتش بس بوده و هست. این موضع دائمی ماست. ما پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پذیرفته‌ایم.

به گفته این سخنگو، رایزنی‌ها درباره زمان و مکان گفت‌وگوها در جریان است. هر چقدر که این گفت‌وگوها زودتر انجام شود، فرصت‌های بیشتری برای احیای زندگی عادی در اوکراین فراهم می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اخیرا گفته بود که پوتین آماده اعزام هیاتی به مینسک، بلاروس برای گفت‌وگو با اوکراین است و همچنین ادامه داد: در پاسخ به ابتکارعمل برای برگزاری مذاکرات در بلاروس، طرف اوکراینی پیشنهاد کرد که ورشو محل گفت‌وگوها باشد و بعد ارتباطش را قطع کرد.

پوتین روز پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی در واکنش به درخواست روسای جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در دونباس تصمیم گرفت تا “عملیات ویژه نظامی” در این مناطق انجام دهد. رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای “اشغال قلمروهای اوکراینی” ندارد.

همچنین بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پیشنهاد واشنگتن برای کمک به او برای فرار از اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا با اطلاع مستقیم از گفت‌وگوهای صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت که زلنسکی گفته است: «دعوا اینجاست. من به مهمات نیاز دارم، نه سواری.»

واشنگتن پست همچنین به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی گفته بود که دولت آمریکا آماده کمک به زلنسکی است.

زلنسکی به دلیل واکنش‌اش به حمله روسیه به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی مورد تحسین قرار گرفته است. این کمدین و هنرپیشه سابق پیش از این سخنان تکان دهنده‌ای که ایراد کرده بود و در آن قول داده بود به مبارزه ادامه دهد، گفت: «وقتی به ما حمله کنید، چهره ما را خواهید دید نه پشت ما را.»

وی همچنین در اوایل روز جمعه ویدیویی از خود منتشر کرده بود که در آن او و دستیاران کلیدی‌اش را در پایتخت نشان می‌داد و گزارش‌هایی مبنی بر فرار او از کی‌یف را رد می‌کرد.

به گزارش ایسنا، زلنسکی گفته بود: «ما همه اینجا هستیم و به همین منوال هم خواهد ماند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید