زلنسکی: شرط مذاکره با روسیه، مرزهای 1991

    کد خبر :1005524
زلنسکی مذاکره با روسیه

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی یف با حضور پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، گفت که این کشور پس از رسیدن نیروهای مسلح کشور به مرزهای سال ۱۹۹۱، آماده مذاکره با روسیه خواهد بود.

به نقل از ” خبرگزاری فرانسه”، به گفته زلنسکی، مرزهای اوکراین در ۲۴ فوریه زمانی که روسیه حمله همه جانبه خود را به این کشور آغاز کرد، “مرزهای اوکراین نبودند، بلکه آن‌ها خط تماس میان ما و اشغالگران بودند.

زلنسکی ادامه داد: بنابراین ما بار دیگر تاکید می‌کنیم زمانی که واقعاً به مرزهای خود رسیدیم، اوکراین برای نوعی از دیپلماسی آماده خواهد بود. مرزهای واقعی ما بر اساس قوانین بین المللی است.

اظهارات زلنسکی درحالی منتشر می‌شود که بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی, ویلیام برنز، رئیس سیا، در سفری محرمانه به اوکراین, طرح این کشور برای پایان جنگ را شنیده است.

واشنگتن پست می گوید که مقامات اوکراینی در دیدار با رئیس سیا یک راهکار بلندپروازانه برای بازپس گیری سرزمین‌های در کنترل روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ مطرح کرده‌اند.

واشنگتن پست “سناریوی ایده آل” کی یف را اینگونه توصیف می‌کند که بر اساس آن اوکراین دسترسی روسیه به کریمه را قطع می‌کند و با در دست گرفتن کنترل این شبه جزیره, روسیه را مجبور به حضور در میز مذاکره می‌کند.

مقامات اوکراینی گزارش واشنگتن پست را «تئوری توطئه» دانسته‌اند.

به گزارش ایرنا, رسانه‌های آمریکایی به تازگی گزارش دادند که برخی از مقام های ارشد این کشور شروع به تشویق اوکراین برای بررسی مذاکرات کرده‌اند، اما زلنسکی مذاکرات را بدون این که نیروهای روسیه از تمام خاک این کشور خارج شوند، رد کرده است.

میخائیل پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین پیش از این مدعی شده بود که روسیه خواهان مذاکره نیست و کارزاری ارتباطی را به بهانه مذاکره به راه انداخته است. روسیه برای خود زمان می خرد و در این فرصت نیروهای بسیج شده خود را آموزش می دهد، سلاح های بیشتری را پیدا می کند و مواضع خود را تقویت می کند.

به گزارش ایرنا، مشاور ارشد زلنسکی همچنین تاکید کرد که غرب نمی تواند اوکراین را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید