زلزله ۶.۶ ریشتری جزایر سلیمان را لرزاند

  • حوادث
  • جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
    کد خبر :853306
زلزله ۶.۶ ریشتری جزایر سلیمان را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه جزایر سلیمان در اقیانوس آرام را لرزاند، اما تاکنون هیچ گزارشی از آسیب‌های احتمالی این زلزله منتشر نشده است.

مرکز زلزله نگاری آمریکا اعلام کرد: این زلزله در عمق ۳۳ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۵۵ کیلومتری از شهر بوالا در جزایر سلیمان اتفاق افتاد.

فیلیپین و جزیره هاوایی اعلام کرده‌اند خطر وقوع سونامی به دلیل این زلزله وجود ندارد.

یک فرد محلی در شهر هانیارا که پایتخت و بزرگترین شهر در جزایر سلیمان است اعلام کرد این زلزله حدود ۱۰ ثانیه ساختمان‌ها در این شهر را تکان داده است.

هنوز گزارشی از خسارات جانی یا مالی احتمالی از این زلزله گزارش نشده است.

جزایر سلیمان کشوری با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی است و پایتخت آن ‘هونیارا’ نام دارد. این کشور که اقتصاد آن بیشتر بر پایه صادرات چوب و الوار است، از غرب با پاپوآ گینه نو و از جنوب غرب با استرالیا همسایه‌ است.

جزایر سلیمان با ۲۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از نظر پهناوری در جایگاه ۱۴۲ کشورهای جهان قرار دارد که جمعیت آن در سال گذشته میلادی ۶۸۶ هزار نفر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، در سال ۲۰۰۷ زلزله‌ای به بزرگی هشت ریشتر، این جزایر را به لرزه در آورد که دستکم ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند و ایجاد سونامی با ارتفاع بیش از ۹ متر باعث هراس ساکنان منطقه شد.

قوی‌ترین زمین لرزه در جزایر سلیمان در سال ۱۹۷۷ با قدرت ۸.۱ ریشتر رخ داد. این زلزله که در عمق ۹ کیلومتری زمین اتفاق افتاد منجر به مرگ ۱۸ نفر شد. این زمین لرزه همچنین باعث سونامی با قربانیان و ویرانی‌های بیشتر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید