زلزله مرز بوشهر و فارس را تکان داد

    کد خبر :828477

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر دقایقی پیش مرز استان‌های بوشهر و فارس را تکان داد.

مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ساعت ۱۹ و ۴ دقیقه امروز در مرز استان‌های بوشهر و فارس – حوالی شهر خشت رخ داد.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن ۱۶ کیلومتری خشت (فارس)، ۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و ۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس) بود.

شدت زمین‌لرزه به حدی بود که برای ثانیه‌ها در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتی احساس شد.

اعزام ۴ تیم ارزیاب به محل زلزله

فتح الله نوروزی،‌ فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون خسارت جدی‌ای اعلام نشده است، بخشدار وحدتیه و دهیاران در حال بررسی بیشتر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز تصریح کرد: در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه ۴ تیم‌های ارزیاب و اعضا خانه‌های هلال روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق اعزام شدند.

غلامرضا حاجیانی گفت: گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی و همچنین استعلام از خانه‌های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که خوشبختانه این زمین لرزه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.

وی از آماده باش تیم های عملیاتی این جمعیت خبر داد و از کلیه هم استانی‌های عزیز خواست ارامش خود را حفظ کرده و از عزیمت به مناطق پرخطر پرهیز کنند.

زمین‌لرزه به آثار تاریخی بوشهر آسیبی نرساند

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر هم گفت: با بررسی‌های اولیه، گزارشی مبنی بر آسیب زلزله به آثار تاریخی استان گزارش نشده است.

نصرالله ابراهیمی ادامه داد: فاصله مرکز استان تا مرکز این زمین‌لرزه ۸۹ کیلومتر بوده و کارشناسان این معاونت با بررسی‌های بعدی، در صورت آسیب برآورد خسارت را اعلام خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید