زلزله خوی ۱۹۴ مصدوم داشت

    کد خبر :968257
زلزله خوی مصدوم

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اسکان اولیه مهمترین دغدغه در خصوص زلزله زدگان بخش فیرورق شهرستان خوی‌ است، گفت: در کنار توزیع چادر میان مردم، کمپ‌های موقت نیز در حال احداث است.

محمدصادق معتمدیان بامداد پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهمترین دغدغه ما درخصوص زلزله زدگان، موضوع اسکان است که تدابیر حداکثری در این باره اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع اقلام امدادی و اسکان، وسایل گرمایشی مورد نیاز هم در اختیار زلزله زدگان قرار داده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: ۸۵۰‌ تخته چادر جهت اسکان در میان مردم منطقه توزیع شده و توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز در دستور کار قرار گرفته‌ و بخشی از آن هم انجام شده است.

معتمدیان تاکید کرد: به زلزله زدگان اطمینان می‌دهیم که از بابت تامین سوخت هیچ نگرانی نداشته باشند و سوخت مورد نیاز ایشان تامیت شده است.

وی با اشاره به حضور فعال اعضای ستاد مدیریت بحران در منطقه زلزله زده گفت: امشب همراه با مدیران ستادی و اجرایی مرتبط بازدیدی از برخی روستاهای زلزله زده داشتیم و از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات مردم قرار گرفتیم.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاهای تابعه آسیب دیده‌اند ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

معتمدیان اظهار کرد: همچنین تا اواخر شب گذشته ۱۹۴‌ مصدوم‌ زلزله به مراکز درمانی مراجعه کردند که تنها ۲۴ نفر آنان بستری شدد که ۱۰ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته و باقی در صف انجام عمل جراحی هستند خوشبختانه بیشتر کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی معالجه و مرخص شدند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید