زخمی شدن یک فرد مسلح در ورودی مقر سازمان سیا

    کد خبر :807082
زخمی شدن یک فرد مسلح در ورودی مقر سازمان سیا

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد یک فرد مسلح روز دوشنبه در پی تلاش برای ورود به مقر سیا به ضرب گلوله ماموران اف بی آی زخمی شد.

عصر روز دوشنبه این فرد که هویتش مشخص نشده است، نتوانست از نخستین در ورودی مقر سیا، آژانس اطلاعاتی آمریکا که در حوالی واشنگتن واقع شده است عبور کند.

ماموران امنیتی برای چند ساعت تلاش کردند با این فرد مذاکره کنند تا خود را تسلیم کند. اف بی آی در بیانیه‌ای اعلام کرد این افراد با یک سلاح از خودروی خود خارج شد و توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شد. در این بیانیه آمده است فرد مذکور زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

پیش از آن سخنگوی سیا اعلام کرده بود این آژانس در جریان اوضاع محیط امنیتی خارجی که چند صد متر با ساختمان اصلی فاصله داشت قرار گرفته است. وی گفت مجموعه ما ایمن است و افسران امنیتی ما تنها کارکنانی هستند که به طور مستقیم درگیر این مسئله هستند.

تدابیر امنیتی مقر سیا در سال‌های اخیر تشدید شده است. در سال ۱۹۹۳، میر آیمال کانسی تبعه پاکستانی در حالی که برای ورود به مقر سیا با خودروی خود تلاش می‌کرد دو نفر از کارکنان سیا را به ضرب گلوله کشت و سه تن دیگر را زخمی کرد.
این فرد به پاکستان گریخت و در نهایت پس از چهار سال تعقیب و گریز در آنجا دستگیر شد. وی به آمریکا مسترد و به مرگ محکوم شد. حکم اعدام این تبعه پاکستانی در سال ۲۰۰۲ اجرایی شد.

منبع: صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید