زباله سوزی عامل 20 درصد آلودگی ها

    کد خبر :1040422
سلاجقه

علی سلاجقه روز دوشنبه ۲۰ آذرماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، گفت: در کشور ما به بحث خاک علی رغم اینکه همه کاربری‌ها و فعالیت‌های انسانی در بستر آن انجام می‌شود آن طور که باید بها داده نشده است.

سلاجقه با بیان اینکه خاک رکن اساسی محیط زیست است، افزود: رویکردهایی که در چنین همایش‌هایی وجود دارد را به فال نیک می‌گیریم و ما هم به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در خدمت شما هستیم.

سلاجقه با بیان اینکه ما با توسعه در خور موافقیم و شاخص‌های آن را هم تعریف کرده‌ایم افزود: در طول این مدت ۲۷۰ نقشه اطلاعاتی در بخش‌های مختلف تهیه و در سامانه جامع محیط زیست کشور بارگذاری شده است که محققان، پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص آلودگی آب و خاک کشور به دلیل عدم مدیریت صحیح پسماند گفت: در آلودگی هوای تهران ۱۵ تا ۲۰ درصد سهم زباله‌سوزی‌های جنوب تهران است که در این خصوص شهردار تهران را مکلف به مدیریت صحیح آن کرده‌ایم.

سلاجقه در خصوص پسماند سروان در استان گیلان گفت: منابع آلاینده و شیرابه‌های این پسماندها در حال از بین بردن تمام منابع آب و خاک این منطقه بود ولی ما به دور از شعار در دولت مردمی وارد میدان شدیم و تاکنون در ساماندهی ۶۰ درصد پسماندهای سراوان موفق بوده‌ایم.

وی در خصوص آسیب‌هایی که به تالاب انزلی وارد شده است هم خاطرنشان کرد: صندوق محیط زیست کشور به این موضوع ورود کرده تا آن جا را نجات دهیم.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به البرز گفت: در این سفر به اشتهارد رفتم و شهرک صنعتی اشتهارد را از نزدیک دیدم این شهرک صنعتی ۱۲۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده و روزانه چهار هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی به رودخانه شور می‌ریزد و به سمت تالاب مره قم می‌رود. این تالاب با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه گردشگری آلایندگی عجیبی دارد که بخشی از آن ناشی از همین فاضلاب است.

وی افزود: در همین منطقه و چسبیده به استان البرز ۶۵ کارخانه روغن وجود دارد که همه بدون مجوز هستند که باید ساماندهی شود.

وی در پایان گفت: در دولت مردمی بخش آبخیزداری اعتبارات خوبی گرفته است که امیدوارم دانشگاه ها هم از آن به خوبی استفاده کنند و آبخیزداری هم از آن استفاده کند تا امنیت غذایی کشور حفظ و کارها انتزاعی نباشد ضمن اینکه ما از پایان نامه‌هایی که مرتبط با محیط زیست باشد حمایت می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید