زالی: ۱۵مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در تهران فعالند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۴۴
    کد خبر :845336
زالی: ۱۵مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در تهران فعالند

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران از فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی و رکورد تزریق ۲۴۵ هزار دوز تزریق روزانه واکسن در تهران خبر داد.

بنابر اعلام وبدا، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت در برنامه طبیب روز گذشته، با اشاره به انجام واکسیناسیون براساس گروه های سنی در تهران تاکید کرد: شهروندان تهرانی باید پس از ثبت نام در سامانه نوبت دهی واکسیناسیون و دریافت پیامک برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند.

به گفته وی مراجعه افراد با توجه به پیامک های اعلام شده باعث اجرای طرح واکسیناسیون با نظم و ترتیب می شود اما مراجعه افراد بدون دریافت نوبت به مراکز باعث ایجاد ازدحام و اختلال در اجرای کار می شود.

به گفته دکتر زالی علاوه بر گروههای سنی واکسیناسیون ۱۰ گروه از مشاغل پرخطر نیز در حال انجام است، نظیر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان تاکسی، کارکنان اداری، دانشجویان، کارکنان بانکی، اساتید دانشگاه ها، معلمان، کارکنان پسماند شهرداری، کارکنان بهشت زهرا و… و.

وی یادآور شد: براساس پروتکل جهانی و با توجه به بروز مرگ و میر بالا در سالمندان بالای ۶۵ سال واکسیناسیون از این سنین شروع شده است و به تدریج واکسیناسیون گروه های سنی جوانتر نیز انجام می شود.

زالی از فعالیت ۱۵ مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسون در تهران خبر داد و گفت: در هفته آتی تعداد قابل توجهی از مراکز به صورت شبانه روزی به مدار واکسیناسون خواهند پیوست و هم اکنون ۹۰ درصد مراکز دو شیفته هستند که هر روز به صورت سرزده از آنها بازدید می کنیم.

به گفته وی، روز گذشته تزریق واکسن در تهران از ۲۴۵ هزار دوز گذشت که یک رکوردشکنی است و هدفگذاری را رسیدن به تزریق ۳۲۰ هزار واکسن روزانه در تهران عنوان کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: هم اکنون در تهران بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده که از این آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هر دو دوز را دریافت کردند. خوشبختانه اکثر مشاغل پرخطر هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به تاثیر واکسن در کاهش مرگ و میرها گفت: بر طبق مطالعات انجام شده در تهران در خیز پنجم بالاترین میزان موارد شدید بیماری، بستری در بخش ویژه و مرگ و میر مربوط به افراد بالای ۷۰ سال بود. این درحالی است که هنوز تعدادی از این گروه سنی به دلایل مختلف برای تزریق واکسن مراجعه نکردند.

به گزارش ایسنا، وی ضمن ابراز تاسف از این که ۱۲ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال تهرانی هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، گفت: براساس تحقیق مذکور در خیز پنجم بیماری، سالمندانی که واکسن نزدند ۱۱ برابر بیشتر از سالمندانی که واکسینه شده اند در معرض مرگ و میر بوده اند.

زالی با بیان این که هدف واکسیناسیون کاهش شدت بیماری و میزان مرگ و میر است گفت: واکسن زدن به این معنا نیست که دیگر مبتلا به کرونا نمی شویم بلکه افراد واکسینه شده در صورت ابتلا علائم خفیف تری را تجربه کرده و واکسن باعث کاهش مرگ ناشی از کرونا می شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید