زالی: با این شکل کرونا قابل کنترل نخواهد بود

    کد خبر :800557

علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونا و ترددها در پایتخت با وجود اعلام شرایط قرمز اظهار داشت: همچنان تاکید ما بر تعطیلی شهر تهران است و در غیر این صورت نمی‌توانیم مرگ و میر را کنترل کنیم.

زالی با اشاره به اینکه چیزی که امروز در شهر می‌بینیم فقط بازی با الفاظ است و تعطیلی شهر نیست گفت: اگر قرار باشد ادارات با یک سوم کار کنند، طبیعتاً ارباب رجوع نیز در ادارات حضور پیدا می‌کنند و این شیوه روش مبارزه با اپیدمی نیست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیان داشت: قبل از اینکه بخواهیم با کسی که کارمند است برخورد کنیم باید تضامینی برای حمایت از این کارمندان و افراد در نظر بگیریم چرا که این افراد نمی‌توانند سرخود در محل کار حاضر نشوند.

وی عنوان داشت: تا زمانی که تعبیرها سلیقه‌ای، غیرعلمی و کارشناسی نشده باشد کنترل اپیدمی محقق نمی‌شود و طی هفته گذشته هم بارها اخطار و هشدار دادیم که تنها راه حل فعلی پایتخت با توجه به رشد و نرخ بالای ابتلاء برای کنترل اپیدمی، تعطیلی شهر است.

زالی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ تغییری در ریتم شهر دیده نمی‌شود افزود: طی هفته گذشته با وجود اعلام شرایط قرمز بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مترو استفاده کرده‌اند و با این شکل بیماری قابل کنترل نخواهد بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه در کل استان تهران فقط ۷۰۰ کارشناس بهداشت عمومی داریم، گفت: این تعداد نیز بسیار خسته هستند و بسیاری از افراد مسئول اعتقادی به انجام وظایف خود در حیطه کنترل و نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند و امروز ۷۰ بیمار فوتی در تهران داشته‌ایم و با این روند مرگ و میر در تهران ادامه دار خواهد بود.

منبع: مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید