رییس جمهور بر اساس مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی را معرفی کند

  • سیاسی
  • جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸
    کد خبر :620560

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رئیس جمهور فقط وزیر بازرگانی به مجلس معرفی می کند و سوال این است که استدلال کسانی که می گویند رئیس جمهور علاوه بر وزیر بازرگانی، باید وزیر صنایع را هم به مجلس معرفی کند چیست؟

 

محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: مصوبه مجلس صراحت لازم را دارد و رئیس جمهور باید یک وزیر به مجلس معرفی کند.

 

وی افزود: نمایندگان مصوب کردند که بخشی از اختیارات و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت از این وزارتخانه جدا شده و یک وزارتخانه جدید تشکیل شود. بنابراین باید یک وزیر به مجلس معرفی شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای قانون تشکیل وزارت بازرگانی به وزارت صنایع و معادن تبدیل می شود، افزود: طبق این مصوبه نیازی به رای اعتماد برای وزیر صنایع و معادن نیست.

 

کوهکن تصریح کرد: آنهایی که می گویند علاوه بر وزیر بازرگانی، وزیر صنایع و معادن هم باید از مجلس رای اعتماد بگیرد، بر اساس کدام استدلال چنین حرفی را مطرح می کنند؟

 

وی افزود: اگر مجلس مصوب می کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت منحل و همزمان با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن هم تشکیل می شود، در این صورت باید 2 وزیر به مجلس معرفی می شدند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وقتی مصوبه مجلس بر انحلال وزارت صمت اشاره ندارد، چرا برخی می خواهند وزیر این وزارتخانه مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید