ریزش 28 هزار واحدی شاخص بورس

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸
    کد خبر :993528
ریزش 28 هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، ابتدا به سمت بالا حرکت کرد، اما از میانه بازار برگشت و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش 28 هزار و 92 واحد به رقم 2 میلیون و 277 هزار و 746 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 17 هزار و 941 واحد به رقم 746 هزار و 756 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش روز 600 شرکت بورسی است به بیش از 8 میلیون و 419 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 19.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 944 هزار معامله و به ارزش 13 هزار و 335 میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 1.22 درصد کاهش یافت.

این دو شاخص با معیار هموزن 2.24 واحد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.1 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 1.3 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.1 درصد افت کرد.

نمادهایی که در روزهای گذشته شاخص‌ساز بودند مانند شستا، مپنا، ایران‌خودرو، مبین‌انرژی خلیج‌فارس، مخابرات ایران، کشتیرانی و سرمایه‌گذاری غدیر امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 277 واحد عقب‌نشینی به رقم 28 هزار و 824 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 603 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس امروز بیش از 9.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 468 هزار فقره معامله و به ارزش 28 هزار و 775 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صبا تأمین، فولاد هرمزگان، بانک دی و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و رفتار هیجانی سهامداران عامل مهمی در ریزش بیشتر بورس به شمار می‌رود و باید سهامداران توجه داشته باشند که بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و سرمایه‌گذاری در این بازار در بلندمدت حتما همراه با سود خواهد بود بنابراین از رفتار هیجانی و زودگذر باید پرهیز شود.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید