گزارش های لحظه به لحظه از حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان

    کد خبر :912355

سخنگوی اورژانس کشور گفت: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه مصدومان توسط کارشناسان اورژانس به مراکز خدمات درمانی انتقال داده شدند، اظهار کرد: ۵ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش تسنیم،‌ ‌‌بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت. طبق گزارش خبرنگار تسنیم از محل حادثه، به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان 10 طبقه اداری – تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است و ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است.

طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود ‌که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش‌ نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.

خبرگزاری ها از اعزام  یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل خبردادند.

 

گزارش خبرنگار صدا و سیما ازمحل حادثه

 

گزارش تکمیلی شبکه خبر درباره جزییات حادثه:

 

فیلم محل حادثه از زاویه دوربین شهروندان:

 

 

 

تعدادی از شهروندان زیر آوار هستند

رییس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان: عملیات امداد و نجات در حال انجام است

۱۵ دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر شدند و ۳۰ دستگاه آمبولانس از سراسر استان درخواست شده است.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان با اشاره به اینکه بعد ریزش ساختمان در محل حادثه حضور یافتیم، گفت: ‌در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

فرماندار آبادان: ‌آمار دقیقی از تلفات نداریم

‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده و به دلیل ازدحام منطقه وقوع تلفات ممکن است ولی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

احتمال ریزش ساختمان 8 طبقه مجاور هم وجود دارد

براساس گفته شاهدان عینی 30 خودرو زیر آوار مدفون شده‌اند

نجات 16 مصدوم از زیر آوار

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون 16 مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که 100 الی 150 نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزهای بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار در آبادان

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان به ایسنا گفت: طبق ارزیابی تیم های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در حال اعزام به آبادان

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند، در حال اعزام به آبادان هستند.

قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

اسامی کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان

سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان را تشریح کرد و گفت: تااین لحظه 28 مصدوم و 5 فوتی در حادثه ثبت شده است.
مجتبی خالدی در خصوص وضعیت کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان اظهار کرد: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند و همچنین تا به این لحظه 28 مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مصدومین حادثه در بیمارستا‌های آبادان اظهار داشت: در بیمارستان 17 شهریور 2 نفر تحت مراقبت و درمان قرار دارند:

1. سید محبوبه پورشرف هاشمی 25 ساله بستری
2. عبدالرسول محجوب فر42 ساله

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی 18 نفر تحت درمان هستند
1.نگار درآباد 28ساله
2. سید مرتضی طهوری 57ساله
3. منصور توسلی 61ساله
4. نوید مزرعاوی26 ساله
5. عبدا… باوی پور
6. حسین عسکراوی 21ساله
8.علیرضا اسدی سامانی53ساله
9. محمدعلی کرمزاده36 ساله
10. علی بحرامیان24 ساله ترخیص شد
11. میثم عرفی 31ساله
12. حدیث هاشم مطوری
13. دانیال دریس 21 ساله ترخیص شد
14. حسین رسولی 44 ساله
15. فاطمه آل ناصر31ساله
16.کامران سامانی نژاد56 ساله با رضایت شخصی مرخص شد
17.عباس بچاری 34ساله
18.مجید توسلی42ساله

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی نیز 6 تن از حادثه‌دیدگان زیر تحت درمان هستند.
1. طارق قیم 35 سال
2. معصومه کوشیکی56 ساله
3. عبدا… بحرانی پور 24 ساله
4. مسیح صادقی 7ساله
5. حمیدصادقی
6. علیرضافرحانیان 33 ساله

 

در حال تکمیل…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید