ریالی از بودجه سیل به میراث فرهنگی پرداخت نشده است

    کد خبر :618217

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: 350 میلیارد تومان بودجه بازسازی میراث فرهنگی در مناطق سیل زده بوده است که هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.

 

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، درباره عدم اجرای اقدامات لازم در خصوص میراث فرهنگی که در سیل اخیر تخریب شده است، گفت: ما در سیل فروردین ماه سال جاری سیل بردگی میراث فرهنگی را نداشتیم و بیشتر خسارت ها به دلیل بارندگی های شدید بوده است.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال بعضی از پل ها مانند پل دزفول دچار آسیب دیدگی نشده است ولی ستون های بعضی از پل ها کج شده است که نسبت به مرمت و بازسازی آنها اقدام کرده ایم.

 

طالبیان گفت:علی رغم اینکه یک ریال هم از بودجه سیل اخیر به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت نشده است ولی ما نسبت به بازسازی و نوسازی میراث تاریخی که مورد تخریب قرار گرفته است اقدام کرده‌ایم.

 

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورافزود: بودجه این وزارتخانه در خصوص سیل اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۵۰ میلیارد تومان آن سهم میراث فرهنگی کشور است که یک ریال از آنها تا کنون پرداخت نکردند ولی ما بر اساس منابع محدودی که داشتیم اقداماتی را انجام داده ایم که گزارش آن را نیز به زودی منتشر خواهیم کرد.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر میزان بودجه وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور در خصوص سیل اخیر در سامانه سجاد وارد شده است امیدواریم به زودی پرداخت شود تا ما نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

طالبیان گفت: اکثر خانه های تاریخی که در سیل اخیر تخریب شدند متروکه بودن یا اینکه کسی از آن نگهداری نمی کرد و بخش هایی که درگیر سیل بودند در مکان های غیر تاریخی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید