رکورد جدید در بازار سکه و ارز؛ اسکناس آمریکایی مرز 37 هزار و 800 تومان را رد کرد

    کد خبر :959264
نوسان قیمت دلار

هر یورو در جریان داد و ستدهای صبح دوشنبه بازار آزاد تهران تا مرز بی‌سابقه 40 هزار تومان پیش رفت.

معاملات صبح دوشنبه بازار آزاد تهران با ادامه روند صعودی نرخ ارز همراه شد و در جریان آن، بهای فروش هر دلار آمریکا با افزایشی ۴۰۰ تومانی برای نخستین بار از مرز ۳۷ هزار و ۸۰۰ تومان فراتر رفت و در ادامه روز با دامنه نوسانی ۱۰۰ تومانی خرید و فروش شد. همزمان، بهای هر یورو هم نسبت به نرخ پایانی مبادلات روز یکشنبه، حدود ۵۰۰ تومان بالا رفت و به مرز تاریخی ۴۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت آزاد هر یورو در آغاز سال جاری ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان بود که طی کمتر از ۹ ماه گذشته ۳۸.۴ درصد افزایش یافته است. نرخ فروش هر دلار آمریکا هم در ابتدای سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان ثبت شده که ۴۳.۷ درصد افزایش یافته است.

با وجود کاهش ۴ دلاری بهای جهانی هر اونس طلا (۱۷۹۴ دلار) در جریان مبادلات صبح امروز دوشنبه، افزایش نرخ ارز در بازار تهران موجب شد تا هر قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امامی نیز با ثبت رکوردی تازه 18 میلیون و 600 هزار تومان به فروش برسد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم روز دوشنبه یک میلیون و 660 هزار خرید و فروش شد.

به نوشته تسنیم، در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

علی رغم روند افزایشی ماه‌های اخیر، برخی تحلیلگران باور دارند که بازار با عبور از تقاضای فصلی ممکن است با کاهش حجم خریداران مواجه شود و رفتار صعودی دلار آمریکا ادامه پیدا نکند.

کارشناسان اقتصادی افزایش حجم نقدینگی، نرخ تورم و کسری بودجه دولت را به همراه رشد کُند اقتصاد از جمله عوامل بنیادین کاهش ارزش پول ملی می‌دانند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مطلع گفت:
    موافقم ۱

    شب عیدی میشه ۵۰ هزار شک نکنید.
    حرف مفت نبود اطمینان دارم

دیدگاهتان را بنویسید