بازداشت ۱۵ ماهیگیر هندی به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران

    کد خبر :156198

خانواده های ۱۵ ماهیگیر هندی که بیش از یک ماه پیش توسط گارد ساحلی ایران دستگیر شده اند، از دولت ایران، دولت هند و ایالت تامیل نادوی این کشور خواستار آزادی آنها شده اند.

به گزارش  بازتاب به نقل از پایگاه خبری تایمز هند، خانواده های 15 ماهیگیر هندی که بیش از یک ماه پیش توسط گارد ساحلی ایران دستگیر شده اند، از دولت ایران، دولت هند و ایالت تامیل نادوی این کشور خواستار آزادی آنها شده اند. جاستین آنتونی، رئیس اتحادیه بین المللی ماهیگیران در این باره گفت: «این 15 ماهیگیر هندی از سوی فردی در دوبی استخدام شده بودند. این 15 ماهیگیری هندی به همراه 2 ماهیگیر از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس روز 22 اکتبر برای ماهیگیری عازم آبهای عمیق شدند و در همان روز توسط گارد ساحلی ایران بازداشت شدند.»

به گفته آنتونی، در فایل های صوتی ای که به صورت پنهانی از سوی این ماهیگیران ارسال شده، آنها مدعی شده اند که در هنگام بازداشت از سوی گارد ساحلی ایران، هر دو قایق ماهیگیری شان در محدوده آبهای سرزمینی دوبی بوده است.

وی افزود، آنها 10 روز دربازداشت بوده اند و در هفته نخست نوامبر آژاد شده اند. «اکنون آنها در قایق هایشان در جزیره کیش هستند، اما در شرایط خیلی نامناسبی به سر می برند.» بر اساس اطلاعات حاصله، کارفرمای این ماهیگیران برای پرداخت جریمه سنگینی که آنها محکوم شده اند پا پیش نگذاشته است.

روز پنجشنبه درخواست ها برای تلاش جهت آزادی این ماهیگیران تسلیم سفارت هند در ایران، وزیر امور خارجه و وزیر امور کشتیرانی و دارایی هند شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید