رونمایی سیتروئن از پرچمدار لوکس هیبریدی C5X/ تصاویر

    کد خبر :801859

شرکت سیتروئن به تازگی پرچمدار لوکس هیبریدی جدیدی رونمایی کرده که به عنوان C5X شناخته می‌شود. شرکت فرانسوی طراحی منحصربفردی روی این مدل به کار گرفته که ترکیبی از یک خودرو واگن و شاسی بلند است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–سیتروئن می‌گوید طراحی C5X به شکلی بوده که نیاز هر قشر خانواده‌ای را برآورده می‌سازد. ظاهری که در این مدل می‌توان مشاهده کرد، در کمتر خودرویی شاهد هستیم. بخصوص اینکه C5X دارای ساختار یک خودرو شاسی بلند و یک اتومبیل واگنی بلند است. البته در نگاه نخست تصور خواهید کرد با یک مدل C4 رو به رو هستید. به گفته شرکت سازنده، بخش عقب 545 لیتر فضا داشته و سرنشینان عقب نیز جای کافی و راحتی خواهند داشت.

سیتروئن نسخه پلاگین هیبریدی هم معرفی کرده اما مشخص نیست نسخه الکتریکی در کار خواهد بود یا خیر. این مدل از پلتفرم EMP2 بهره می‌گیرد و احتمال دارد در آینده یک نسخه برقی آن عرضه شود. این خودرو از همان پیشرانه C5 Aircross بهره می‌برد و پیشرانه پلاگین هیبریدی 225 اسب بخاری شامل آن شده است. در فضای داخلی شاهد تریم پریمیومی با نمایشگر بزرگ لمسی هستیم.

یک هدآپ دیسپلی نیز در قسمت شیشه جلو تعبیه شده که فناوری چندان جدیدی نیست. نمایشگر 12 اینچی لمسی رابط کاربری جدیدی دارد و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

به گفته سیتروئن محصول جدید دارای فناوری خودران سطح 2 است و از چندین فناوری ایمنی برجسته هم بهره می‌برد. مشتریان برای سفارش آن از اواخر 2021 باید اقدام کرده و اوایل 2022 تحویل خواهند گرفت.

متاسفانه فرانسوی‌ها اشاره به قیمت این محصول لوکس نداشتند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید