رونمایی ب ام و از نسخه ضد گلوله سری 7 و i7 برقی/ عکس

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۲
    کد خبر :1015117

ب ام و از نسخه Protection یا همان ضدگلوله سری 7 جدید رونمایی کرد. حتماً می‌دانید که این نسل از سری 7 شامل دو نسخه درون‌سوز و برقی می‌شود؛ بنابراین امکان انتخاب این سدان ضدگلوله با پیشرانه برقی نیز وجود دارد. هر دو مدل درون‌سوز و برقی دارای استاندارد VR9 هستند و سلامتی سرنشینان را در برابر انواع حملات تضمین می‌کنند.

تشخیص نسخه ضدگلوله از سری 7 با مدل استاندارد کار راحتی نیست. ب ام و دلیل این امر را جلب‌توجه نکردن خودرو هنگام تردد در معابر عمومی اعلام کرده است. شاخص‌ترین وجه تمایز این نسخه با مدل استاندارد، رینگ‌های اختصاصی 20 اینچی است. این رینگ با تایرهای پنچررو میشلن PAX run-flat tires احاطه شده‌اند. در کنار آن می‌توان با دقت در چراغ‌های فلاشر و محل مخصوص قرارگیری پرچم روی گلگیر جلو، نسخه ضدگلوله را از مدل استاندارد تشخیص داد. البته باید اشاره کنیم که این دو مورد آپشنال هستند.

ب ام و ضدگلوله

ب ام و سری 7 ضدگلوله در حالت استاندارد به پکیج M Sport مجهز است و خریداران می‌توانند از طریق سرویس Individual کمپانی، سفارش خود را شخصی‌سازی کنند.

هر دو نسخه درون‌سوز و برقی، به‌دلیل بهره‌مندی از سازه فولادی و ورقه‌های محافظ، در مقابل حملات با انواع اسلحه‌ها و انفجارها مقاوم هستند. ب ام و از این سازه اختصاصی با نام «هسته حفاظت» یاد می‌کند. این هسته شامل حفاظ‌های کف اتاق، شیشه‌های بسیار مقاوم پنجره‌ها و همچنین پوشش مستحکم باک خودرو می‌شود.

مقاومت ب ام و سری 7 ضد گلوله در برابر حملات پهپادی و نارنجک

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ب ام و سری 7 ضدگلوله در مقابل حملات پهپادی و انفجارهای ناشی از نارنجک مقاومت می‌کند. همچنین این نسخه از سدان فول‌سایز باواریایی‌ها با آپشن‌هایی مثل سیستم تأمین هوای تازه و سیستم اطفای حریق دستی و خودکار قابل سفارش است. این آپشن‌ها در حملات سنگین و شرایط بحرانی می‌توانند به فرار از مهلکه کمک کنند.

ب ام و ضدگلوله

نسخه ضدگلوله از سری 7 و i7 به سیستم ارتباطی با بیرون مجهز است. این سیستم به سرنشینان داخل خودرو اجازه می‌دهد بدون بازکردن درها یا شیشه‌ها با تیم حفاظت ارتباط برقرار کنند. این ارتباط از طریق میکروفون‌ها و اسپیکرهای بیرونی و داخلی انجام می‌گیرد.

کابینی مجهز و لوکس

برای آسایش سرنشینان و البته افزایش ایمنی، ب ام و سری 7 ضدگلوله به امکانات زیادی مجهز است. تمامی شیشه‌های این نسخه دارای بخارزدا هستند تا با مشاهده تیم اسکورت خیال سرنشینان همواره راحت باشد! جالب اینکه سری Protection از یک سیستم صوتی بسیار باکیفیت سود می‌برد. این سیستم 1265 واتی از برند معروف بوئرز اند ویلکینز است و 28 اسپیکر دارد!

در لیست آپشن‌ها، مواردی مثل سیستم گرمایش کابین قبل از ورود سرنشینان، محفظه سردکن برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها و نمایشگر مخصوص متصل به دوربین عقب به‌چشم می‌خورد.

مشخصات فنی ب ام و سری Protection

ب ام و i7 Protection بر مبنای تریم xDrive 60 توسعه پیدا کرده است، اما از اجزای فنی تریم M70 xDrive بهره می‌برد. پیشرانه دو موتوره این خودرو 536 اسب‌بخار قدرت و 745 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بدیهی است که هر چهار چرخ این خودرو محرک هستند.

ب ام و ضدگلوله

خودروهای ضدگلوله به‌دلیل تجهیز به انواع حفاظ‌ها، دارای وزن سنگینی هستند. ب ام و i7 Protection از این قاعده مستثنی نیست، به همین خاطر شتاب صفر تا صد آن با وجود بهره‌مندی از یک پیشرانه قدرتمند، 9 ثانیه طول می‌کشد. این رقم در حالت استاندارد برابر با 4.7 ثانیه است. حداکثر سرعت این سدان برقی ضدگلوله به 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نسخه معمولی این خودرو سرعتی برابر با 240 کیلومتر در ساعت دارد.

در رابطه با برد حرکتی ب ام و i7 Protection اطلاعاتی در دست نیست. ولی با توجه به افزایش وزن چشمگیر، می‌توان حدس زد که این نسخه از نظر مسافت قابل پیمایش نیز با اختلاف فاحش، ضعیف‌تر از i7 استاندارد خواهد بود. گفتنی است برای تحمل وزن بیشتر و بهبود هندلینگ، هر دو مدل برقی و بنزینی Protection دارای شاسی و سیستم تعلیق مخصوص هستند.

اما ب ام و سری 7 ضدگلوله بنزینی، نیروی خود را از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو دریافت می‌کند. این موتور به سامانه هیبرید نرم مجهز است و خروجی آن به 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. علی‌رغم قدرت کمتر در مقایسه با i7 Protection، نسخه بنزینی شتاب بهتر و سرعت بیشتری دارد. صفر تا صد این نسخه 6.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است.

زمان عرضه

ب ام و جدیدترین خودروهای ضدگلوله خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان (IAA) در معرض دید عموم قرار خواهد داد. این نمایشگاه در ماه سپتامبر و در مونیخ برگزار می‌شود. مثل سری 7 استاندارد، سری Protection در کارخانه دینگولفینگ تولید خواهد شد و از ماه دسامبر خریداران سفارشات خود را تحویل می‌گیرند. گفتنی است i7 ضدگلوله فقط در اروپا به فروش خواهد رسید و سایر کشورها نسخه بنزینی را دریافت خواهند کرد. نکته پایانی اینکه ب ام و دوره‌ای تخصصی برای آموزش نحوه رانندگی با خودروهای ضدگلوله برگزار می‌کند. این دوره شامل جلسات تئوری و عملی و آموزش‌های تاکتیکی می‌شود.

دیجیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید