رونمایی اینتل از تراشه اختصاصی برای رمزارز

    کد خبر :888478

در حال حاضر فرآیند استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتالی تا حد زیادی به استفاده از پردازنده‌های گرافیکی وابسته است. این موضوع موجب کمبود شدید بسیاری از مدل‌های کارت گرافیکی در بازار شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در چنین شرایطی ماینرها کماکان به خریداری GPUهای مختلف ادامه می‌دهند. این روش یکی از راهکارهای بسیار ناکارآمد برای استخراج ارزهای دیجیتالی است؛ زیرا میزان مصرف انرژی در آن بسیار زیاد بوده و ماینرها تنها در صورت فعالیت در مقیاس عملیاتی گسترده می‌توانند به سودآوری برسند.

شرکت اینتل به منظور کمک به رفع مشکل مصرف بالای انرژی هنگام استخراج رمزارزها از یک تراشه بلاک‌چینی جدید رونمایی کرده است. این تراشه “شتاب‌دهنده بلاک‌چین” نامگذاری شده است. در حال حاضر پیرامون مشخصات این تراشه اطلاعات چندانی در دست نیست. در واقع Raja Koduri؛ معاون ارشد اینتل صرفا اعلام کرده که این قطعه سخت‌افزاری به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

وی ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “ما از نیاز برخی بلاک‌چین‌ها به توان محاسباتی بالا آگاهی داریم. متاسفانه این پدیده به‌معنای مصرف بالای انرژی خواهد بود. مشتریان ما به‌دنبال ایده‌هایی با قابلیت مقیاس‌پذیری و پایداری بالاتر هستند. به همین دلیل ما تلاش‌های خود را روی تحقق کامل پتانسیل بلاک‌چین از طریق توسعه کارآمدترین فناوری‌های محاسباتی مقیاس‌پذیر متمرکز می‌کنیم.”

همچنین وی افزود: “نوآوری‌های مداری ما احتمالا به عرضه یک شتاب‌دهنده بلاک‌چین منتهی خواهد شد. کارآیی این تراشه در زمینه ماینینگ مبتنی بر الگوریتم SHA-256 به ازای هر وات انرژی مصرفی بالغ بر 1000 برابر پردازنده‌های گرافیکی معمول خواهد بود.”

تا این لحظه به‌نظر می‌رسد که حداقل 2 شرکت GRIID و Block به‌دنبال خریداری تراشه بلاک‌چین جدید اینتل هستند. کمپانی GRIID پیش‌تر با نام Square شناخته می‌شد و اکنون تحت مالکیت جک دورسی؛ مدیرعامل سابق توئیتر قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید