رونمایی از هواپیمای ۷۵۰ کیلویی ترکیه/ عکس

    کد خبر :992489

هواپیمای جدید آموزشی مدل «تروی T200» وابسته به نیروی هوایی ترکیه برای اولین بار بر روی باند فرودگاه فرود آمد.

به نقل از آناتولی، هواپیمای آموزشی و عمومی تروی T200 ترکیه که به تازگی در صنعت هوانوردی ترکیه ساخته شده، برای اولین بار آزمایش را با موفقیت انجام داد.

این هواپیما که توسط شرکت اوچاک‌سان (UÇAKSAN) در بورسا ساخته شده، اخیرا پس از تست‌های استارت موتور، شروع به پرواز کرده و با موفقیت فرود آمده است.

امره بالجی، مدیر عامل شرکت اوچاکسان در مصاحبه با خبرنگار آناتولی با بیان این‌که توسعه این هواپیما را 4 سال پیش آغاز کردند، افزود: من 7-8 سال پیش یک شبیه‌ساز هواپیما ساختم و پس از آن ایده ساخت هواپیمای واقعی به ذهنم خطور کرد. تروی T200 محصول این خواست بود و امیدواریم که به زودی آن را در آسمان‌ها ببینیم.

بالجی با اشاره به این‌که ترکیه خیلی دیر وارد این عرصه شد، گفت: این هواپیما حدود ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد. ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایرین نیز دارد و کاملا از کامپوزیت کربن ساخته شده است. در واقع از هیچ فلزی استفاده نکردیم. این هواپیما همچنین دارای سیستم چتر نجات خود در برابر شرایط اضطراری است.

وی در پایان تاکید کرد: نیاز به آموزش پرواز در هر دو حوزه نظامی و غیرنظامی را می‌توان با تروی T200 برطرف کرد. این یک هواپیمای 4 نفره بوده و به محض دریافت مجوز آماده پرواز خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید