رونمایی از اصغر فرهادی در جشنواره فیلمهای مستقل اروپایی

    کد خبر :1042559
اصغر فرهادی جشنواره فیلمهای مستقل اروپایی

جشنواره بین المللی فیلمهای مستقل اروپایی با حضور اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیات داوران در حال برگزاری‌ست و در شهر محل برگزاری این رویداد، طی مراسمی ستاره ای با نام این کارگردان برگزیده اسکار، رونمایی شد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای مستقل اروپایی با حضور اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیات داوران در حال برگزاری‌ست و در شهر محل برگزاری این رویداد، طی مراسمی ستاره ای با نام این کارگردان برگزیده اسکار، رونمایی شد.

‎پانزدهمین جشنواره فیلم‌های مستقل اروپایی «Les Arcs» از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ دسامبر (۲۵ آذر تا دوم دی ماه) در منطقه بورگ-سن-موریس در رشته کوههای آلپ برگزار می‌شود و اصغر فرهادی سینماگر ایرانی به عنوان رئیس هیأت داوران در کنار دیگر داوران از کشور فرانسه، فیلم های اروپایی بخش مسابقه این رویداد سینمایی را داوری خواهند کرد.

‎در این جشنواره فیلم‌هایی از سینمای مستقل اروپا به نمایش در می‌آید و مسترکلاس هایی با حضور سینماگرانی چون روبن استلوند، ایزابل هوپر، برنیس بژو و…برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «گذشته» ساخته فرانسوی‌زبان فرهادی با بازی برنیس بژو نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

هدف این جشنواره ترویج سینمای اروپا از طریق نمایش فیلم های مستقل اروپایی است که کمتر به خارج از مرزهایشان صادر شده‌اند و همچنین تلاش در جهت ایجاد بازار فیلم اروپایی از طریق برگزاری نشست‌های حرفه‌ای با فعالان اصلی صنعت فیلم اروپا اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی پیش از این سابقه حضور به عنوان رئیس یا عضو هیات داوران جشنواره‌های مهمی از جمله برلین، کن و زوریخ را نیز در کارنامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید