رونق دوباره بورس با رشد ۷۱ هزار واحدی/ توقف خروج پول از بازار سرمایه

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۵۰
    کد خبر :994083
رونق دوباره بورس اردیبهشت 1402

بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای بالایی نسبت به روز گذشته همراه بود و نمادهای بزرگ بازار مخصوصا در گروه پالایشی و فلزات اساسی در دامنه مثبت معامله شدند.

کارشناسان بازار سرمایه ارزندگی بورس از نظر بنیادی و حمایت حقوقی ها از نمادهای شاخص ساز را دلیل اصلی بازگشت قدرتمند بورس می دانند.

شاخص کل بورس پس از چند روز کاهش، امروز رشد ۷۱ هزار و ۸۸۰ واحد را ثبت کرد تا در سطح ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۰۳ واحدی آرام بگیرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با رشدی کمتر از شاخص کل همراه شد و در انتهای بازار با رشد ۱.۸۷ درصدی به سطح ۷۴۸ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد امروز در سطوح قابل قبولی قرار داشت و در پایان معاملات ارزش معاملات به ۱۷۷۰۰ میلیارد تومان رسید و به نظر اکثر کارشناسان، مادامی که بالای ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان باشد، خطر اصلاح بیشتر از بازار دور خواهد بود.

خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام امروز کاملا متوقف شد و در انتهای بازار ورود پول ۱۵۵۵ میلیاردی از حقیقی ها به ثبت رسید.

تاکنون نمادهای فملی، فارس، فولاد، پارسان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای شستا، وکغدیر، شتران و شبندر نیز جزو پرتراکنش های بازار هستند.

در این لحظه ۳۲۹ نماد مثبت، ۲۸۹ نماد صف خرید، ۱۳ نماد منفی و ۴ نماد نیز صف فروش هستند و ارزش معاملات خرد به عدد ۹,۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

بازار اگر این روند را ادامه دهد می‌توان گفت روند صعودی دوباره بورس با این شروع پرقدرت آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید