روند صعودی عوارض خروج از کشور

    کد خبر :971729
عوارض خروج از کشور

درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور همچنان صعودی است و طبق آمارها میزان درامد از این محل در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال جاری حدود ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش داشته است.

پیش‌بینی دولت از محل عوارض خروج از کشور برای سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود اما آنچه که تاکنون محقق شده از این رقم فراتر بوده است. به طوری که میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان، در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده بود. بر این اساس دولت در ۹ ماهه سال از محل مذکور ۱۵۶۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این میزان با حدود ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش به ۱۷۰۳ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه سال جاری رسیده است.

شاید به همین دلیل است که دولت برای سال اینده پا از این ارقام فراتر گذاشته و بر این اساس و طبق لایحه بودجه سال آینده، طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد (۶۰۰ هزار تومان) و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد (۸۰۰ هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، همچنین درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان تعیین شده است. رقمی که نسبت به سال جاری بیش از ۱۲۸ درصد افزایش دارد در حالی که عوارض پرداختی هر نفر برای سال آینده مشابه سال جاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید