روند ارزانی مرغ ادامه دار شد

    کد خبر :195327

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت مرغ در خرده فروشی به ۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ، از کاهش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 600 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 200 ، غرفه میدان میوه و تره بار سطح شهر 6 هزار و 650 و خرده فروشی 7 هزار و 400 تومان است.

وی ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر اعلام کرد.

یوسفی ادامه داد: اگر قیمت مرغ در بازار به نرخ واقعی خود نرسد، مرغداری ها یکی پس از دیگری تعطیل خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه ماه گذشته ستاد تنظیم بازار نرخ واقعی هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را 7 هزار و 800 تومان اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش 25 درصدی قیمت نهاده‌ها در دو ماه گذشته، انجمن این نرخ را قبول ندارد .

به گزارش افکارنیوز،وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 5 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کننده را 8 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به روند کنونی بازار پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان دهه فجر نوسان چندانی نداشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: اگر دولت به عرضه مرغ ارزان قیمت تمایل دارد، باید مابه التفاوت آن با نرخ واقعی محصول را به مرغداران بپردازد و از آن جا دولت بودجه برای پرداخت یارانه به تولیدکنندگان ندارد، قیمت مرغ آنقدر باید افزایش یابد، تا جوابگوی هزینه مرغداران باشد.

این گزارش می افزاید؛ اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 600 تومان، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 7 هزار و 450 تومان، ران مرغ با کمر 7 هزار و 450 تومان، ران مرغ بدون کمر 6 هزار و 450 تومان، سینه با کتف 13 هزار تومان، سینه بدون کتف 14 و فیله مرغ 16 هزار تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید