روش های ساده برای سفید شدن پوست

    کد خبر :934149

سیاری از مواقع تغییر رنگ پوست ممکن نیست. برای مثال تبدیل یک سیاه پوست به سفید پوست غیرممکن است. اما تغییر پوست از سبزه به پوست روشن امر محالی نیست.

ما سعی داریم در این مطلب به روش‌های سفید شدن پوست صورت سبزه بپردازیم. اگر می‌خواهید پوست روشن‌تری داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیمو 

یکی از راه‌های تغییر رنگ پوست از سبزه به سفید استفاده لیمو است. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین ث (C) است. این ویتامین اثرات مفیدی بر روی پوست دارد و رنگدانه‌های پوست را از بین می‌برد. رنگدانه‌ها عامل اصلی تیرگی پوست هستند. اگر در صورت یا گردن لکه یا کک و مک هم وجود داشته باشد، با کمک لیمو می‌توانید آن را درمان کند.

برای استفاده یک لیموی رسیده را انتخاب کنید. سپس آب آن را داخل یک کاسه فشار دهید. حالا یک پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و بر روی صورت و گردن بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید. اگر پوست صورت شما چرب است، با این روش چربی آن نیز از بین می‌رود. این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید. بهتر است قبل از اینکه روی صورت ضدآفتاب بزنید، ابتدا با این روش پوست را روشن و شفاف کنید.

از عسل طبیعی استفاده کنید

اگر قرار باشد از یک داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت نام ببریم، عسل طبیعی است. این ماده حاوی اسیدهای آلفا – هیدورکسی است که باعث کاهش اثر رنگدانه پوست می‌شود. بنابراین اگر پوست تیره‌ای دارید، با کمک عسل طبیعی می‌توانید آن را روشن‌تر کنید.

برای این روش می‌توانید ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ لیمو رسیده را با هم ترکیب کنید. ابتدا آب لیمو را داخل یک کاسه بریزید. سپس عسل را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. حالا این ماسک را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بمانید و سپس صورت را با آب خالی بشویید. در هفته ۲ بار این روش را تکرار کنید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید.

استفاده از آلوئه ورا برای داشتن پوست سفید

آلوئه ورا هم یک دارو برای سفید شدن پوست محسوب می‌شود. این گیاه حاوی مقدار زیادی آلوئین است که باعث مهار سنتز ملانین پوست می‌شود. اگر به طور مداوم از آلوئه ورا استفاده کنید، باعث روشن‌تر شدن پوست شما تا چند درجه می‌شود. برای استفاده می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه را با ۱ قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای ترکیب کنید.

البته ابتدا ژل داخل آلودئه ورا خارج کنید. سپس شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مواد را روی صورت گردن بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. این ماسک را هفته‌ای ۲ بار روی صورت بزنید.

تاثیر ماست در سفید شدن پوست

یکی از راه‌های سفید شدن پوست صورت سبزه استفاده از ماست است. این ماده تاثیر زیادی در از بین بردن رنگدانه‌های پوست دارد. ماست حاوی مقدار زیادی ترکیبات فعال زیستی است که لکه‌های تیر و سایر علائم رنگدانه را از بین می‌برد. برای درست کردن ماسک برای روشن شدن پوست به صورت زیر عمل کنید:

نصف فنجان ماست تازه را با ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید. حالا آن را خوب به هم بزنید و سپس روی پوست صورت بگذارید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب خالی بشویید. این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

تاثیر خیار در تغییر رنگ پوست

خیار حاوی مقدار زیادی cucurbitacin D و ۲۴-dihydro cucurbitacin D است. همچنین این میوه مقدار زیادی ویتامین C را در خود جای داده است. این ترکیبات می‌توانند سنتز ملانین پوست صورت را کاهش دهند. در نتیجه اثر رنگدانه پوست را برعکس می‌کند.

برای استفاده از خیار می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

یک خیار تازه را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و داخل میکسر بریزید. اجازه دهید دو ماده به صورت خمیر درآید. اگر به میکسر دسترسی ندارید، خیار را با قسمت ریز رنده کنید. سپس با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید.‌ این خمیر را به آرامی روی پوست صورت بزنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب آن را بشویید. این ماسک را در هفته یک بار استفاده کنید.

استفاده از زردچوبه برای سفید شدن پوست

برای سفید شدن پوست صورت سبزه زردچوبه تاثیر زیادی دارد. زیرا این پودر حاوی مقدار زیادی کورکومین است. این ماده در جلوگیری از علائم پیری، چین و چروک تاثیر زیادی دارد. همچنین باعث درخشش طبیعی پوست می‌شود.

برای استفاده ابتدا ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک قاشق عسل و یک قاشق ماست ترکیب کنید. حالا این مواد را خوب هم بزنید و روی صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید