روش‌های پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا پزشکان را شوکه کرد

    کد خبر :709175

پزشکان آمریکایی به مردم هشدار دادند پیشنهادهای جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص درمان بیماری «کووید-۱۹» بسیار خطرناک هستند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

ترامپ همچنین پیشنهاد کرده است قرار دادن بدن بیماران در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند درمان موثری باشد.

«دبورا بریکس» مسئول هماهنگی پاسخ دولت به شیوع ویروس کرونا ترجیح داد در این باره سکوت کند اما شماری از پزشکان آمریکایی درخصوص تزریق مواد ضدعفونی کننده یا استفاده از اشعه ماوراء بنفش هشدار دادند.

به گزارش فارس، «رابرت ریچ» استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا در پیام توئیتری نوشت: «نشست‌های خبری ترامپ سلامت مردم را به خطر انداخته است. این تبلیغات را بایکوت کنید. از توصیه‌های متخصصان پیروی کنید و خواهش می‌کنم مواد ضدعفونی کننده نخورید».

«والتر شاوب» از مقامات پیشین کاخ سفید گفت: «برایم قابل درک نیست که چنین دیوانه‌ای عالی‌ترین مقام در این سرزمین را داشته باشد و مردمی آنقدر احمق وجود داشته باشند که فکر کنند مسئله‌ای نیست. نمی‌توانم باور کنم در سال ۲۰۲۰ باید به افرادی که به حرف‌های رئیس جمهور گوش می‌کنند هشدار دهم تزریق مواد ضدعفونی شما را به کشتن می‌دهد».

پیشنهادات حیرت‌آور ترامپ پس از آن مطرح شد که دولت آمریکا نتایج تحقیقات خود درخصوص توان بقای ویروس کرونا را منتشر کرد.

طبق نتایج این تحقیقات، ویروس کرونا در معرض نور خورشید و افزایش دما و رطوبت تضعیف می‌شود.

«ویلیام برایان» مدیر بخش علوم و تکنولوژی وزارت امنیت داخلی آمریکا در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: «می‌توانم به شما بگویم که ماده سفیدکننده می‌تواند [این] ویروس را ظرف 5 دقیقه بکشد. الکل ایزوپروپیل آن را ظرف ۳۰ ثانیه از بین می‌برد».

ترامپ پیش از این نیز به خاطر مفید دانستن داروی ضد مالاریا برای مقابله با ویروس کرونا مورد انتقادات گسترده قرار گرفته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید