روش‌هایی ساده برای جوان نگه داشتن مغز

    کد خبر :899691

با افزایش سن توانایی مغز کاهش یافته و خطر بروز بیماری‌هایی مانند دمانس (زوال عقلی) افزایش می‌یابد. بنابراین متخصصان معتقدند افراد در کنار سلامت جسمانی باید توجه ویژه‌ای به سلامت ذهنی خود داشته باشند، برخی اقدامات و تغییر سبک زندگی می تواند موجب شادابی مغز شود.

ساده‌ترین راهکارها در این زمینه عبارت اند از:

1- پیدا کردن دوست جدید 

 تعامل با اشخاص جدید مثل حل جدول برای مغز است و موجب تقویت ذهن می شود این امر با درگیر کردن حافظه کوتاه مدت و قدرت تمرکز راهکارهای جدیدی برای نواندیشی به شما خواهد آموخت.

2- بیشتر بخندید

استرس یکی از مخرب‌ترین شرایطی است که ذهن شما را ویران می کند.در هنگام استرس مغز اقدام به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌کند. با وجود هورمون کورتیزول تفکر سخت شده و فرد نمی‌تواند تفکر درستی داشته باشد.خنده  یکی از روش های ساده برای رهایی از استرس است. خندیدن با کاهش سطح هورمون کورتیزول به سلامت مغز کمک می‌کند.

3- رفتن به طبیعت

طبیعت به ذهن آرامش داده و استرس را از بین می‌برد. در زمان گشت و گذار ذهن خود را از روزمره های زندگی و نیز طوفان اطلاعاتی که در معرض آن قرار دارید نجات می‌دهید.

4- یادگیری یک مهارت

نه این معنی که بار دیگر وارد دانشگاه شوید بلکه تلاش کنید همیشه چیزهای جدیدی یادبگیرید، در زمان یادگیری یک مهارت، مغز راه‌های جدیدی میان سلول‌ها ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند یادگیری مهارت‌هایی مانند نوشتن یا نواختن و مسائل مورد علاقه شما را شامل شود.

5-تمرکز بر روی یک موضوع 

این مسئله که شما قادرید به صورت همزمان چندکار را انجام دهدمعنا و مفهوم خوبی ندارد. تمرکز در این افراد به طور معمول کمتر از سایرین است، بهتر است برای ارتقای قدرت تمرکز خود و جلوگیری از فرسایش ذهنی بر یک موضوع تمرکز داشته باشید.

از دیگر مواردی که در جوان ماندن مغز موثر است داشتن خواب کافی و مناسب، ورزش، انجام تمرین‌های تمرکزی، داشتن تناسب اندام، رژیم غذایی سالم، ترک استعمال دخانیات، توجه به سلامت قلب و جلوگیری و درمان بیماری‌های ذهنی مانند افسردگی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید