روس‌نفت خواهان بایکوت رویترز به علت خبرسازی و افترا شد

    کد خبر :523858
روس‌نفت

غول صنعت نفت روسیه، روس‌اویل، با اعتراض شدید به رویترز، این خبرگزاری را به خرابکاری اطلاعاتی عمدی، متهم کرد و قول داد برای بایکوت آن در روسیه تلاش خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، غول صنعت نفت روسیه، روس‌اویل، با اعتراض شدید به رویترز، این خبرگزاری را به خرابکاری اطلاعاتی عمدی، متهم کرد و قول داد برای بایکوت آن در روسیه تلاش خواهد کرد.

رویترز در گزارش انحصاری روز پنج‌شنبه خود که تنها بر پایه منابع آگاه و مستندات معرفی‌نشده بود، روس‌نفت را متهم کرد که با سودجویی پرداخت‌های خود به شرکت ملی نفت ونزوئلا، که تحت تحریم شدید قرار دارد، را با چک انجام می‌دهد. رویترز مدعی شد که این شرکت روسی نفت ونزوئلا را با قیمتی پایین‌تر از بازار دریافت می‌کند و به ازای آن چک‌هایی ۳۰ تا ۹۰ روزه پرداخت می‌کند و سپس از خریداران نهایی این نفت، قیمت کامل را دریافت می‌کند.

روس‌نفت در بیانیه خود این گزارش را دروغ‌پردازی آشکار و فتنه‌انگیزی دانست.

در این بیانیه آمده است: رویترز فعالیت‌های خود به عنوان یک خبرگزاری را رها کرده است و به طور سیستماتیک به انتشار اطلاعات غلط و پراکنده کردن شایعاتی در راستای منافع اسپانسرهای خود می‌پردازد. رویترز با هدف آسیب زدن به اقتصاد و شرکت‌ها و دولت روسیه، خبرهایی را از خود ابداع می‌کند.

روس نفت اعلام کرد که این اقدامات رویترز راهی به جز این پیش روی این شرکت نگذاشته است که از نهادهای قانونی و نظارتی روسیه بخواهد فعالیت‌های رویترز را در قلمرو روسیه محدود کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید