با موافقت آمریکا

روسیه استقرار خود را در محدوده چاه‌های نفت حسکه سوریه افزایش داد

    کد خبر :718870

 ارتش روسیه حضور نظامی خود را در استان حسکه سوریه به واسطه ایجاد یک نقطه نظامی جدید در روستای قصر دیب در حومه شمال غربی شهر المالکیه واقع در مثلث مرزی سوریه، ترکیه و عراق افزایش داده است. این تحرک مهم روسیه در منطقه استراتژیک شامل ده‌ها چاه نفت و گاز سوریه است.

منابع به المیادین گفتند، کاروانی روسی متشکل از پنج خودرو و تجهیزات دیگر با حدود ۱۰۰ سرباز از پایگاه روسیه و از مقابل خوابگاه افسران در فرودگاه قامشلی به سمت شهر المالکیه حرکت کردند.

طبق اظهارات منابع محلی، کاروان وارد مدرسه‌ای در روستای قصر دیب در شمال غرب المالکیه شد و یک مرکز نظامی در آنجا ایجاد کرد. همچنین این منابع گفتند، نظامیان روس شروع به نصب رادارها و ایست‌های بازرسی در داخل این نقطه جدید نظامی کردند.

به موازات آن روسیه به ارسال تجهیزات به سمت شهر قامشلی ادامه می‌دهد در حالیکه خبر می‌رسد مسکو قصد دارد فرودگاه قامشلی را به دومین پایگاه بزرگ خود در سوریه پس از فرودگاه حمیمیم تبدیل کند.

به گزارش ایسنا،توجه روسیه به شهر قامشلی با توجه به جایگاه آن که در مرزهای مشترک با ترکیه واقع است، حائز اهمیت است، ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای عضو ائتلاف ناتو است که رقیب نظامی روسیه محسوب می‌شود.

احتمالا نکته قابل توجه در تحرک جدید روسیه با حمایت سازوکارهای آمریکایی باشد که کاروان روسی را همراهی کردند و آنها را به نقطه قصر دیب رساندند همچنین گشتی‌های نیروهای دموکراتیک سوریه موجود در منطقه کاروان روسی را به منطقه اسکورت کردند.

این تحولات با راه اندازی گشتی‌های مشترک آمریکا و روسیه در جاده حلب – حسکه موسوم به ام ۴ در مسیر ارتباطی بین تل تمر و عین عیسی با هدف ممانعت از هرگونه تجاوز ارتش ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان آن در این جاده همسو است.

این رویداد در میان تاکید یک منبع عشایری است که به المیادین گفت، روسیه در جریان نشستی در روستای حامو در حومه قامشلی به شخصیت‌ها و شیوخ عشایر اطلاع داده در آینده نزدیک آمریکا قصد خروج کامل از خاک سوریه را دارد.

اما می‌توان حضور جدید روسیه در نزدیکی دو پایگاه نظامی و مهم آمریکا در المالکیه و رمیلان را در چارچوب تفاهم روسیه و آمریکا دانست که به روس‌ها اجازه داده حضورشان را در حومه حسکه افزایش دهند در مقابل گشتی‌های بیشتری آمریکایی در اتوبان ام ۴ بین حسکه و رقه گشت زنی کنند.

این رویداده همزمان‌ شده است با اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که تاکید کرد، نیروهای مستقر در اطراف چاه‌های نفت سوریه زمانی این منطقه را ترک می‌کنند که کردها بتوانند به نوعی بر این منطقه تسلط یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید