روسیه: ادعای مداخله نظامی در ونزوئلا را رصد می‌کنیم

    کد خبر :500706
روسیه

نخست‎وزیر روسیه با انتقاد از نقش آمریکا در بحران ونزوئلا گفت ادعاهای واشنگتن مبنی بر مداخله نظامی در این کشور را پیگیری می‎کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف نخست‎وزیر روسیه با توجه به تحولات اخیر ونزوئلا، گفت: مسکو با هرگونه مداخله در امور داخلی دیگر کشورها مخالف است و در مورد ونزوئلا نیز از تلاش‌ها برای ترغیب مذاکره میان دولت کاراکاس و اپوزیسیون حمایت می‌کند.

وی افزود: روسیه خواستار برقراری صلح در ونزوئلا است و این امر فقط از راه مذاکراتی داخلی، فراگیر و مبتنی بر احترام حاصل می‌شود.

مدودف از نقش آمریکا در بحران ونزوئلا نیز انتقاد کرد و گفت: تلاش‌های آمریکا به مباحثات اقتصادی-اجتماعی ونزوئلا دامن زده و گفتمان سازنده را تحت‎الشعاع قرار داده است. متأسفانه، این روند با بحران، ناآرامی و تخریب کامل اقتصاد و تجارت این کشور همراه بوده است. پیشتر هم به دفعات شاهد چنین اقداماتی از سوی آمریکا بوده‎ایم.

وی افزود: واشنگتن از احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا سخن می‌گوید و تحرکاتی نیز در مرزهای این کشور مشاهده می‌شود. همه این موارد بسیار هشدارآمیز است و این گونه القا می‌شود که سیاست برکناری دولت‌های متخاصم که بخشی از دکترین مونروئه است، بار دیگر به اولویت آمریکا بدل شده و کشورهای آمریکای جنوبی باید در این زمینه هوشیار باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید