"معلمان جوان: آینده این حرفه"

روز جهانی معلم فرصتی برای نمایش پیشرفت‌های آموزشی

    کد خبر :621027

معلمان فاکتور کلیدی در تحقق اهداف توسعه‌ آموزشی هستند و روز جهانی معلم فرصتی برای نمایش پیشرفت‌ها در این حوزه است.

 

از سال ۱۹۹۴ میلادی پنجم اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده که با توجه به اهمیت نقش این قشر از جامعه در حوزه پیشرفت آموزشی، اختصاص روزی برای معلمان می‌تواند انعکاس دهنده راهکارهای مقابله با چالش‌هایی است که بر سر راه حرفه معلمی قرار دارند.

 

شعار امسال روز جهانی معلم با عنوان ” معلمان جوان: آینده این حرفه” انتخاب شده که تاکیدی بر اهمیت حیاتی تایید ارزش حرفه معلمی است.

 

در پیام مشترک مدیر کل یونسکو، مدیر کل سازمان بین المللی کار، مدیر اجرایی یونیسف و دبیر کل مراسم روز جهانی معلم آمده‌ است: از دولت‌ها تقاضا داریم تا حرفه معلمی را به اولین گزینه شغلی افراد جوان تبدیل کنند. همچنین از اتحادیه معلمان، کارمندان بخش خصوصی، مدیران مدارس، انجمن‌های اولیا-مربیان، کمیته‌های مدیریت مدارس، مسئولان آموزشی و معلمان مدارس دعوت کرده‌ایم تا تجربیات خود را در زمینه پیدایش نیروهای معلم سرزنده و فعال به اشتراک بگذارند.

 

به گزارش ایسنا،در ادامه این پیام آمده‌ است: همچنین تلاش‌های معلمان فداکار در تمامی جهان که وقت و انرژی خود را به آموزش برابر و ارتقای فرصت‌های یادگیری مداوم برای تمامی افراد اختصاص می‌دهند ارج نهاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید