روزنامه انگلیسی: البغدادی در افغانستان پنهان شده

    کد خبر :536989

یک رسانه انگلیسی مدعی شد ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه دوردست در افغانستان مخفی شده است.

به نوشته روزنامه د سان(the Sun) برخی از کارشناسان امنیتی از روی ویدیو تازه منتشر شده رهبر گروه ترویستی داعش اعلام کردند که وی در یک منطقه دوردست در افغانستان پنهان شده است.

براساس این گزارش،‌ به نظر می‌رسد بعد از شکست داعش، بغدادی از عراق و سوریه فرار کرده و در مکان جدیدی پنهان شده است.

د سان نوشت: به‌نظر می‌رسد بغدادی بعد از فرار از عراق و سوریه به سایر اعضا و رهبران این گروه در مناطقی در شرق افغانستان پیوسته است.

به گفته این کهنه سرباز دوران جنگ شوروی و افغانستان، بالشت‌ها و فرشی که بغدادی روی آن نشسته شبیه به نمونه‌هایی است که در افغانستان به کار برده می‌شود.«زید حمید»، یکی از موسسان اتاق فکر (the BrassTacks) اشاره می‌کند که در آخرین ویدیوئی که بغدادی از خود منتشر کرده به نظر می‌رسد فرشی که بروی آن نشسته با آنچه در عراق و سوریه استفاده می‌شود، متفاوت است.

د سان در ادامه افزود: البته این ادعا با آنچه «هاشم الهاشمی» کارشناس مسائل ترویستی که مدعی است بغدادی هنوز در سوریه و عراق مستقر است، تفاوت دارد.

وی می‌گوید در حال حاضر دولت عراق با کمک یگان ویژه ارتش آمریکا و با تشکیل یک واحد مخصوص به دنبال مکان‌هایی است که احتمال می‌رود رهبر داعش در آنجا پنهان شده و تاکنون 13 مورد از 17 مورد احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

این کارشناس عراقی در ادامه یادآور شد: تنها 4 مکان احتمالی دیگر وجود دارد که در بیابان‌های استان الانبار عراق یا بیابان حمص در سوریه است.

بغدادی مدتی قبل و پس از 5 سال در ویدیوئی ظاهر شد و این دومین ویدئوی تایید شده از سوی وی است که از زمان ایجاد داعش در موصل عراق منتشر شده است.

بسیاری از کارشناسان روسی و آمریکایی اعلام کردند که داعش در حال انتقال افراد و تجربه خود به افغانستان برای ایجاد قلمرو جدید است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی شورای امنیتی ملی افغانستان اعلام کرده است که داعش در این کشور شکست خورده اما برای شکست کامل آن همکاری منطقه‌ای نیاز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید