روحانی: همه کارهای امام(ره) بر مبنای حکمت، خرد و مصلحت بود/ به ارتش و سپاه افتخار می‌کنیم

    کد خبر :803766
روحانی: همه کارهای امام(ره) بر مبنای حکمت، خرد و مصلحت بود

رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت این دو فرمان امام خمینی(ره) گفت: اگر اقدام امام برای احیای ارتش در پایان فروردین و تاسیس سپاه در ابتدای اردیبهشت نبود و جنگ به ما تحمیل می‌شد،‌ چه فاجعه بزرگی در تاریخ کشور به وجود می‌آمد. همه کارهای امام بر مبنای حکمت، خرد، مصلحت و حسابی بود که ایشان برای آینده کشور داشتند.

حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به روز ارتش گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ با فر مان حضرت امام روز ارتش نام گذاری شده و آن روز روزی بود که در سراسر ایران مردم تظاهرات باشکوهی را انجام دادند و شعار «ملت فدای ارتش» سر دادند و ارتشی‌ها هم که شرکت کردند، در پاسخ شعار «ارتش فدای ملت» دادند و توطئه بسیار بزرگی که گروه‌هک‌ها برای انحلال ارتش طراحی کرده بودند، برای همیشه نابود شد. ارتش با ویژگی‌های جدیدی در آن روز توسط امام احیا شد و چند روز بعد در ۲ اردیبهشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاسیس فرمودند.

وی با تاکید بر اهمیت این دو فرمان امام خمینی(ره) گفت: اگر اقدام امام برای احیای ارتش در پایان فروردین و تاسیس سپاه در ابتدای اردیبهشت نبود و جنگ به ما تحمیل می‌شد،‌ چه فاجعه بزرگی در تاریخ کشور به وجود می‌آمد. همه کارهای امام بر مبنای حکمت، خرد، مصلحت و حسابی بود که ایشان برای آینده کشور داشتند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: این دو فرمان برای امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است چرا که بعد از حضور مردم که در بحث امنیت اول هستند؛ ‌ارتش و سپاه هستند که نقش بسیار مهمی دارند. من هم به ارتش و هم به سپاه و به همه پرسنل که در این مدت خدمت کردند و حماسه آفریدند و شهید شدند و پرسنل فداکار که این ایام که در همه مقاطع هر کجا نیاز بوده، ارتش و سپاه در صحنه بودند و تلاش کردند؛ ما به این دو نیروی مسلح و نیروی انتظامی افتخار می‌کنیم؛ برای ایثارها، تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که نسبت به ملت انجام دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید