روحانی: امسال، سال بسیار سختی بود/ ما تنها بودیم و کسی به ما کمک نکرد

    کد خبر :781200

رئیس جمهور گفت: با ایثار ، ایستادگی و فداکاری مردم و کمک همه توانستیم این یکسال را در حدی که امکان پذیر بود، به خوبی بگذرانیم.

آقای حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نزدیک شدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اصل رسالت به دست پدر بزرگوارش بود و بعد تثبیت راه پیامبر توسط همسرش و بعد جلوی پاره پاره شدن امت اسلامی و ایجاد وحدت اسلامی توسط فرزندش و جلوگیری از انحراف توسط فرزند دیگرش و بیان حقایق کربلا توسط دختران بزرگوارش انجام شد.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به اینکه یکسال از دوران بسیار سخت شیوع ویروس کرونا سپری شد گفت: 10 روز دیگر به سالگرد روزی که وجود این ویروس برای ما در ایران روشن شد، می رسیم؛ این یکسال برای ما و جهانیان سخت بود چون موضوع فقط سلامت نبود و در کنار این ویروس مسئله کسب و کار مردم ، زندگی اجتماعی مردم و آموزش فرزندان هم تحت تاثیر قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این یک بیماری عادی نبود افزود: این بیماری مشکلات بزرگی را در جهان به وجود آورد؛ البته در این همه گیری، ​ما تنها بودیم ؛ کسی به ما کمک نکرد و همین الان هم که می خواهیم واکسن تهیه کنیم با چه مشکلات و سختی هایی روبرو هستیم.
آقای روحانی گفت: وضعیت دنیا مثل ما نیست، آنها بانک و معاملاتشان آزاد است و روابطشان معمولی است، اما با مشکلات ویژه ای روبرو هستیم؛ اما در عین حال در این یکسال مردم با ایثار و ایستادگی و فداکاری و کمک همه توانستیم این یکسال را در حدی که امکان پذیر بود به خوبی بگذرانیم.

به گزارش صدا و سیما، رئیس جمهور با بیان اینکه اگر بخواهیم کشورمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، کشور ما با کشورهای پیشرفته در آمریکا و اروپا قابل مقایسه است، اظهارداشت: در موضوع کسب و کار یک تصمیم بسیار درستی از روزهای اولیه اتخاذ کردیم که همه کارخانجات و تولیدگران بزرگ با رعایت دستورالعمل ها به کار خودشان ادامه دهند؛ برخی با این تصمیم مخالف بودند اما تصمیم قاطع و درستی گرفتیم.

آقای روحانی همچنین تاکید کرد: کارخانجات عظیمی داشتیم که چندین هزار کارگر داشت که در آنجا یا کسی مبتلا نشد یا اگر مبتلا شد عددش بسیار اندک بود و مرگ ومیری در این کارخانجات بزرگ نداشتیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را برگزار کردیم؛ در روزهای اولی که در این ستاد جمع می شدیم خیلی بحث بود درباره اینکه همه جا باید بسته شود ؛ اما همه تولیدات، مخصوصا تولیدات ضروری و خدمات را انجام دادیم، البته برخی کسب و کارها هم برای مدت کوتاهی دچار محدودیت شدند که چاره ای نبود و در مجموع می توانم بگویم در کسب و کارها آنجا که مربوط به تولید صنعتی وبخش کشاورزی می شود وضع ما بد نبوده است و رشد هم داشته ایم اما در بخش خدمات مشکلاتی داشته و داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید