روایت جدید از شیوه جعل سند اکبر طبری؛ جعل با اثر انگشت کوچک

    کد خبر :730465

در جلسه دیروز دادگاه، وکیل متهم طبری تمام اتهامات موکل خود را رد کرد و در ادامه هم قهرمانی نماینده دادستان از ارتباط متهم اصلی با نیاز آذری گفت: قبل از سال ۹۰، طبری یک میلیارد تومان به نیاز آذری داده است تا آقای نیاز آذری کار کرده و سود آن را به آقای طبری دهد. زمانی که طبری تفهیم اتهام شد اعلام کرد که یک ملک بابلسر را از نیاز آذری جهت تسویه حساب برای آن یک میلیارد تومان گرفته است که در ابتدا منطقی به نظر می‌آمد اما بعد از آنکه حساب‌ها را بررسی کردیم، متوجه شدیم نیاز آذری در ۱۵ فقره ماهی ۳۶ میلیون تومان به طبری داده است؛ لذا ملک بابلسر موضوعیتی برای تسویه حساب ندارد.

به گزارش میزان، در ادامه جلسه دادگاه هنرور دیگر متهم پرونده در جایگاه قرار گرفت و در رد و بدل سؤال و جواب بین او و قاضی و نماینده دادستان موضوع جالبی درخصوص جعل سند از سوی طبری مطرح شد.

قاضی خطاب به هنرور گفت: جعل در دفترخانه شما بوده است، شما با کدام اثر انگشت در ذیل اسنادتان استفاده می‌کنید؟

متهم پاسخ داد: عرف است که از انگشت سبابه استفاده کنیم.

قاضی پرسید: چرا طبری به جای همسرش از اثر انگشت کوچک استفاده کرده است؟ که متهم پاسخ داد: اثر انگشت منع خاصی ندارد.

قاضی خطاب به این متهم گفت: شما چرا به طبری اجازه دادید به جای همسرش امضا کند.

متهم پاسخ داد: از وجود وکالتنامه اطلاع داشتم، او به من اصرار کرد و من هم پذیرفتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: در این باره کارمند شما گفته که طبری با لحن دستوری گفته است از اثر انگشت من استفاده کنید و بنابر اظهارات خودتان وکالتنامه‌ای ارائه نکرده بود.

نماینده دادستان هم در ادامه این صحبت‌ها گفت: آقای هنرور خودتان اظهار داشتید که در قبال درخواست طبری مقاومت کردید، اما طبری به ما گفت زنگ می‌زنم دفترخانه را ببندند.

نماینده دادستان ادامه داد: سؤال ما این است که آقای هنرور شما در یک مورد قید وکالت طبری را اشتباه نوشتید، اما آیا این اشتباه در هر ۵ فقره وکالتنامه تکرار شد؛ ضمناً هیچ قانونی به شما اجازه نمی‌دهد که یکبار از دست راست، یک بار از انگشت کوچک و یک بار با انگشت دیگر از مراجعه کننده اثرانگشت بگیرید.

وکیل متهم هنرور هم در دفاع از موکل خود گفت: جعل به قصد و نیت نیاز دارد و طبری چه قصد اضراری به خانمش داشته است؟ که قاضی پاسخ داد: در جعل اسناد رسمی ضرر اجتماعی ملاک است.

قاضی بابایی با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: تاریخ جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید