روایت بعیدی نژاد از ملاقات با رئیس موزه بریتانیا

  • کامنت
  • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۸:۱۸
    کد خبر :216620

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران با ‘ هارتوینگ فیشر’ رئیس موزه بریتانیا دیدار و درباره همکاری‌های فرهنگی مشترک میان دو کشور گفت ‌وگو کرد و قرار شد موارد این همکاری‌ها در قالب همکاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شوند.

بعیدی نژاد شامگاه شنبه با انتشار پیامی در تلگرام خود نوشت: بعد از بازگشت رئیس موزه‌ی بریتانیا از سفر خود به ایران، برای پیگیری برخی اقدامات مشترک به ملاقات وی در دفترش در موزه‌ی بریتانیا در لندن رفتم.
وی افزود: ایشان از بازدید خود از ایران که برای اولین بار صورت می‌گرفت، بسیار راضی و خوشحال بود و بسیار تحت تأثیر شکوه و عمق تمدن ایران قرارگرفته بود. وی اهمیت ویژه‌ی تمدن ایران را در تأثیرپذیری حوزه‌ی تمدنی خاورمیانه و آسیای صغیر ازیک‌طرف و هند و حتی چین از سوی تمدن ایران می‌دانست.
بعیدی نژاد عنوان کرد: پاسارگاد و مجموعه‌ی تخت جمشید را یکی از نادرترین میراث‌های تمدنی بشر می‌دانست. در خصوص برنامه‌های آینده همکاری بین موزه ایران و موزه‌ی بریتانیا صحبت شد و قرار شد موارد این همکاری‌ها در قالب همکاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شوند.
سفیر کشورمان ادامه داد: بعد از ملاقات فرصت مناسبی پیش آمد که از بخش ایران در موزه‌ی بریتانیا که ازجمله نگهدارنده ی منشور کورش می‌باشد بازدید نمایم.
به گزارش ایرنا،وی افزود: منشور کورش که در جریان فتح بابل توسط کورش در همان شهر بنانهاده شد، متعلق به بیش از پانصد سال قبل از میلاد مسیح بوده و بازگرداندن صلح و ثبات به سرزمین بابل توسط کورش را روایت می‌کند. منشور کورش سمبل صلح‌دوستی و اعتقاد ایرانیان به روابط مسالمت‌آمیز با دیگر ملت‌ها و همچنین نوع‌دوستی و فداکاری آن‌ها درراه کمک به دیگر ملت‌ها می‌باشد.
بعیدی نژاد اضافه کرد: روایت آزاد ساختن بابل از یوغ سلطه دیگران و اعطای آزادی به مردم برای عمل به اعتقادات دینی خود توسط کورش، در کتاب مقدس نیز به‌صراحت موردتکریم قرارگرفته است.
هارتوینگ فیشر، با همراهی وستا سرخوش (کرتیس)، پژوهشگر بخش مهر، سکه و مدال موزه بریتانیا آذرماه گذشته از بخش‌های مختلف موزه ایران باستان، موزه دوران اسلامی و نمایشگاه «ارمنستان و ایران، خاطره یک سرزمین» بازدید کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید