رهایی محکوم به قصاص پای چوبه دار پس از ۱۱ سال حبس

  • حوادث
  • یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۹:۳۷
    کد خبر :709581

به نقل از روابط عمومی زندان سپیدار اهواز، محمد کمال‌زاده گفت: یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز، پس از ۱۱ سال حبس، با تلاش و پیگیری مدیریت زندان و مددکاران و مرجع قضائی، از قصاص پای چوبه دار رهایی یافت.

وی افزود: در نشستی که با حضور عباسی اصل مدیر زندان سپیدار و شیخی نماینده دادستان با ولی دم داشتیم موفق به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم. فرهنگ ایثار و گذشت و رأفت اسلامی یکی از بارزترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکارناپذیر است که در مردم کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم از جرم هم نمود داشته و یک ارزش محسوب می شود.

دادیار اجرای احکام دادگستری اهواز خاطرنشان کرد: گرچه قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی، معامله با خدا است و قطعا این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ما است.

به گزارش ایسنا ،محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است و این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می شود.

وی در توضیحاتی درباره محکوم علیه (محمد – م) که از سال ۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می برد، افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط کمال زاده رئیس اجرای احکام قصاص استان خوزستان و شیخی نماینده دادستان توانستیم رضایت خانواده های مقتول را در آخرین لحظات اجرای حکم به دست بیاوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید