رمان «صفرمطلق» به چاپ دوم رسید

    کد خبر :763031

رمان «صفرمطلق» اثر معصومه باقری نویسنده‌ ایرانی، در کمتر از سه ماه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به چاپ دوم رسید.‌

معصومه باقری نویسنده‌ این کتاب می‌گوید که برای نوشتنِ این رمان پنج سال وقت گذاشته و تحقیقاتِ گسترده‌ای را انجام داده است.

«صفرمطلق» داستان مردمی است که خانه و زندگی خود را در خرمشهر رها کرده و به دزفول و شادگان مهاجرت کرده‌اند تا از خطرات جنگ مصون باشند، اما باز هم از حملات هوایی در امان نیستند و با اضطراب و وحشت زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس، باقری برای نوشتن رمان «صفرمطلق» زمان زیادی را صرف کرده است و سعی کرده یک رابطه‌ عاشقانه بنویسد که تحت تاثیر پیامدهای مخرب جنگ، متشنج شده است. چنان که دو شخصیت یاسر و سلما هنوز به هم علاقه‌مند هستند و هیچ اتفاق دیگری باعث جدایی این دو نفر نمی‌شود. فقط جنگ و ویرانی‌هایش باعث فاصله‌ بین این دو نفر می‌شود و این رویدادهای چندوجهی بیش‌تر وسعت می‌گیرد و بقیه‌ شخصیت‌ها را هم درگیر می‌کند.

برای مثال شخصیت اُم‌جبار از این غم می‌سوزد و رنج می‌کشد. او که پسر دیگرش را در جبهه‌ جنگ از دست داده و با شهادتِ پسرش جبار و همسرش سلیمان تنها مانده است، به پسرش یاسر و عروسش سلما دلخوش می‌شود. اما با آن اتفاقات تلخ همه‌چیز از هم می‌پاشد و روزگار زهر تلخی در گلوی‌شان می‌ریزد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید