رمان تارِ تاریکی نوشته‌ بهاره ارشدریاحی منتشر شد

    کد خبر :1058720
رمان تارِ تاریکی بهاره ارشدریاحی

رمان «تار تاریکی» نوشته‌ بهاره ارشدریاحی راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در ۳۲۶ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۸۰ هزار تومان در انتشارات «لف» عرضه شده است

در معرفی این رمان آمده است: شخصیت اصلی رمان «دنا جابری» دختری بیست و چندساله است که به‌دلیل ورشکستگی پدرش، به‌طور ناگهانی مقابل کوهی از مشکلات قرار می‌گیرد. پدر و مادر او از ایران رفته‌اند و نه آنها راه برگشت دارند و نه دنا اجازه‌ خروج از کشور. در کشمکش‌های این دختر جوان برای حل مشکلات مالی پدر و رهایی از تنگناهای عاطفی، راه‌های زیادی جلو مخاطب گشوده می‌شود؛ خواننده‌ رمان آزاد است از میان این گزینه‌ها سرنوشت دنا را انتخاب کند و به‌نوعی، در پیشبرد روایت تعامل داشته ‌باشد یا رمان را با همان ترتیب نگارش بخواند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «می‌رسند به ترمینال اتوبوس‌های «وان». دفترهای فروش و چندتا مغازه با کرکره‌های پائین توی یک ساختمان آجری قدیمی هستند وسط حیاطی پر از زباله، مقواهای تکه‌پاره و کارگرهای آفتابسوخته‌ پاکستانی، افغانستانی، ازبکستانی، عراقی و حتی سریلانکایی و فیلیپینی. این‌جا درگاه اروپاست. دنا گشتی می‌زند دور حیاط. زن‌ها و بچه‌ها کجا رفته‌اند؟ پشت ساختمان دوتا درخت کم‌برگ چنار سایه انداخته روی خانواده‌هایی که هنوز خواب‌اند زیر پتوهای مشترک. دو سه تا بچه‌ دماغو بیدار شده‌اند و دنبال‌بازی می‌کنند. بقیه شاید از گرسنگی بی‌حال‌اند. کسی حال ندارد تشر بزند بهشان. صدای پاهای سراسیمه می‌آید از محوطه‌ اصلی. رهام و مهدی می‌آیند سمت دنا. با هم داد می‌زنند: «مأمورا.»»

به گزارش ایسنا، رمان «تارِ تاریکی» سومین رمان بهاره ارشدریاحی پس از دو رمان «خواب خاک» و «تقویم تصادفی» است. از این داستان‌نویس دو مجموعه‌داستان «لیتیوم کربنات» و «خاک زیر ناخن» نیز منتشر شده است. ارشدریاحی پیش‌تر روزنامه‌نگار، مدرس ادبیات داستانی و داور جوایز ادبی بوده و به مقام‌هایی در جشنواره‌های ادبیات داستانی مانند «هدایت»، «بانه»، «حیرت»، «شمسه»، «فانوس»، «بلقیس» و «حیات» نیز دست یافته‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید