رقابت کن و ونیز در جوایز فیلم اروپا

    کد خبر :1031667
رقابت کن و ونیز در جوایز فیلم اروپا

آکادمی فیلم اروپا نامزدهای بخش های اصلی سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا را که در ماه دسامبر در برلین برگزار می شود، اعلام کرد.

سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا فهرست نامزدهای خود را اعلام کرد و فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه» برنده نخل طلای جشنواره کن به همراه «مرز سبز» به کارگردانی «آگنیشکا هولاند» از لهستان، فیلم ایتالیایی «من کاپیتان» ساخته «متئو گارونه»، «برگ های افتاده» از «آکی کوریزماکی» و «منظقه مورد علاقه» ساخته «جاناتان گیلزر» برای کسب جایزه بهترین فیلم سال سینمای اروپا رقابت خواهند کرد که همگی یا در جشنواره کن و یا در ونیز نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرده‌اند.

در شاخه بهترین کارگردانی هم «ژوستین تریه»، «آکی کوریزماکی»، «آگنیشکا هولاند»، «متئو گارونه» و «جاناتان گیلرز» حضور دارند که فیلمهای تمامی این کارگردانان در شاخه بهترین فیلم نیز نامزد دریافت جایزه هستند.

«ساندرا هولر» برای بازی در دو فیلم « آناتومی یک سقوط» و «منطقه مورد علاقه»، «اکا چاولشویلی» برای فیلم «پرنده سیاه پرنده بلک بری»، «آلما پویستی» برای نقش آفرینی در فیلم «برگ های افتاده»، «میا مک‌کنا-بروس» برای فیلم «چگونه ارتباط داشته باشیم» و «لئونی بنش» برای فیلم «اتاق معلمان» برای کسب جایزه بهترین بازیگر زن سال اروپا نامزد دریافت جایزه شده اند.

در شاخه بهترین بازیگر مرد هم «توماس شوبرت» (در آتش)، «یوسی واتانن» (برگ های افتاده)، «جاش اوکانر» (کیمرا)، «مدس میکلسن» (سرزمین موعود) و «کریستین فریدل» برای بازی در فیلم «منظقه مورد علاقه» به عنوان نامزذ جایزه آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند.

نامزدهای امسال جوایز فیلم اروپا بر اساس رای ۴۶۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا انتخاب شده اند.

مراسم اعطای جوایز سی و ششمین دوره فیلم آکادمی اروپا روز ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در برلین برگزار می شود.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید