رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک کانوئینگ هم لغو شد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰
    کد خبر :699401

فدراسیون جهانی کانوئینگ پس از جلسه با کمیته بین المللی المپیک تمامی رقابت های خود تا ماه پایان ماه می میلادی (اواسط خرداد) را لغو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، فدراسیون جهانی کانوئینگ (ICF)، طی بیانیه ای اعلام کرد به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تمامی رقابت های ورزشی خود را تا پایان ماه می لغو می کند.

برهمین اساس رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک اسلالوم و آب های آرام که قرار بود در تایلند برگزار شود، لغو شده است.

به گزارش فارس ،با توجه به اینکه مسابقات پیش روی آب های آرام انتخابی المپیک توکیو محسوب می شود، مسئولان فدراسیون جهانی کانوئینگ تصمیمات خود برای این رقابت ها را اعلام کردند.

متن خبر منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی کانوئینگ به شرح زیر است:

فدراسیون جهانی قایقرانی اعلام می کند به دلیل نگرانی موجود در رابطه با ویروس کرونا، تمامی رویدادهای زیر نظرICF و رویدادهای بین المللی قایقرانی که قرار بود تا آخر ماه می برگزار شوند، یا به تعویق خواهند افتاد و یا لغو خواهند شد.

مسابقات کسب سهمیه جهانی در کانو اسپرینت و پاراکانو که مقرر بود در دویسبورگ آلمان و در تاریخ یکم تا چهارم خرداد برگزار شود، در این تاریخ برگزار نخواهد شد. با این حال، عوامل برگزاری این مسابقات و ICF در حال بررسی احتمال برگزاری این رویداد در دهم تیرماه هستند. تصمیم اتخاذ شده در این رابطه در تاریخ دهم اردیبهشت اعلام خواهد شد.

ICF از رنکینگ‌های جهانی برای تخصیص سهمیه‌ها برای کانو اسلالوم استفاده خواهد کرد.

در شرایط کنونی، ICF در حال رایزنی با IOC برای استفاده از نتایج بین‌المللی برای تخصیص سهمیه‌ های باقیمانده در رشته کانو اسپرینت به کشورها است.

اگر مسابقات دویسبورگ برگزار نشود، در صورت تأیید IPC (کمیته بین المملی پارالمپیک) نتایج پاراکانو قهرمانی جهان 2019 برای تخصیص سهمیه نهایی استفاده خواهد شد.

کمیته بین المللی المپیک با قطعیت بیان کرده است که بازی های المپیک در زمان مقرر برگزار خواهد شد و ICF در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که تمامی سهمیه های موجود به مناسبترین و منصفانهترین شکل ممکن انجام گیرد.

بیانیه نهایی ICF درباره مسابقات به این شرح است:

کانو اسپرینت و پارا کانو:

مسابقات قهرمانی آسیا در رشته های پاراکانو و کانو اسپرینت “به میزبانی تایلند در شهر پاتایا” لغو گردید.

کاپ جهانی 2 کانو اسپرینت و قهرمانی جهان پاراکانو “به میزبانی آلمان در شهر دویسبورگ” با یک ماه تأخیر برگزار می شود که البته تصمیم نهایی در این زمینه در دهم اردیبهشت اعلام می شود.

قهرمانی جهان جوانان و زیر 23 سال کانو اسپرینت که از 26 لغایت 30 تیرماه در برندنبورگ آلمان برگزار خواهد شد به قوت خود باقی است. با این حال شرایط مجددا در تاریخ 15 اردیبهشت بررسی خواهد شد.

سوپر کاپ کانو اسپرینت که در مردادماه 99 در اوکلاهومای آمریکا برگزار خواهد شد به قوت خود باقی است.

مسابقات قهرمانی جهان در ماده های غیر المپیکی کانو اسپرینت که در تاریخ 23-21 خرداد در سگد مجارستان برگزار خواهد شد به قوت خود باقی است.

مسابقات قهرمانی جهان کانو اسپرینت پیشکسوتان که در مرداد ماه به میزبانی کشور اکراین برگزار خواهد شد، به قوت خود باقی است.

اسلالوم:

تمامی مسابقات قاره ای از جمله مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی “تایلند در شهر پاتایا” لغو شد.

کانوپولو:

مسابقات قهرمانی جهان که از تاریخ 18 لغایت 23 شهریور به میزبانی کشور ایتالیا و در شهر رم برگزار خواهد شد همچنان به قوت خود باقی است اما شرایط در حال نظارت و بررسی میباشد.

کمیته برگزاری این مسابقات و ICF توافق کردند که تاریخ های مقرر شده برای مکاتبات این مسابقات از 4 فروردین به 25 فروردین موکول گردد.

مذاکرات بعدی در رابطه با این رویداد درتاریخ 22 فروردین خواهد بود.

دراگون بوت:

مسابقات قهرمانی جهان که در تاریخ 25-22 آبان برگزار خواهد شد همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، شیوع ویروس کرونا ورزش جهان را تحت تاثیر قرار داده و به نظر می رسد المپیک را نشانه گرفته است و باید دید با وضعیت لغو رقابت های مختلف ورزشی سرنوشت این المپیک چه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید