رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل بین الملل، در تحلیلی از انتخابات ترکیه نوشت که در ترکیه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود پیش بینی بر اساس نظرسنجی راحت‌تر می‌شود، اما فعلا رقابت بسیار نزدیک و اختلاف دو رقیب کمتر از ۱ درصد است. آرای مردد لحظه آخری late deciding voter هنوز تصمیم نگرفته اند و لذا احتمال دور دومی شدن انتخابات وجود دارد.

رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل بین الملل، در تحلیلی از انتخابات ترکیه نوشت که احتمال دور دومی شدن انتخابات وجود دارد.

وی در رشته توئیتی نوشت:  ‌انتخابات فردای ترکیه آزمون سختی برای شرکت های نظرسنجی خواهد بود. رقابت بسیار نزدیک و احتمال خطا جدی است. اساسا نظرسنجی ها در رقابت بسیار نزدیکی که تا لحظه آخر تعداد آرای مردد قابل توجه است، کارآمدی لازم را ندارند.

به همین دلیل از 2016 به این طرف شرکت های نظرسنجی می کوشند روش های ‌جدیدی بکار گرفته دقت نظرسنجی را بالا ببرند. در این حالت که رقابت بسیار نزدیک است نظر متخصصان کمپین تعیین کننده می شود زیرا آنها می توانند با شاخص های متعدد بگویند شانس پیروزی کمپین کدام نامزد بیشتر است.

در انتخابات 2022 برزیل هم این مشکل وجود داشت ولی در نهایت نظرسنجی ها پیروزی ‌لولا رادرست پیش بینی کردند.در ترکیه هم اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود پیش بینی بر اساس نظرسنجی راحت تر می شود اما فعلا رقابت بسیار نزدیک و اختلاف دو رقیب کمتر از1 درصد است.آرای مردد لحظه آخریlate deciding voterهنوز تصمیم نگرفته اند و لذا احتمال دور دومی شدن انتخابات وجود دارد.