رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

    کد خبر :1006130
نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌ریاضی و فنی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ داوطلب سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر به رقابت می‌پردازند؛ به این ترتیب که کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان‌های خارجی نیز فردا پنجشنبه ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند و به این ترتیب داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی به رقابت خواهند پرداخت.

در مجموع یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

در آزمون امسال، داوطلبان “گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی” دو دفترچه پرسشنامه دارند، دفترچه اول ریاضی شامل ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه وقت برای پاسخگویی و دفترچه دوم شامل سؤالات فیزیک شامل ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی، شیمی ۳۰ سؤال و ۴۵ دقیقه و در مجموع داوطلبان باید به ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه پاسخ دهند.

پرسشنامه داوطلبان “گروه آزمایشی علوم تجربی” یک دفترچه زیست شناسی شامل ۴۵ سؤال و ۴۵ دقیقه دفترچه دوم سؤالات فیزیک شامل ۴۰ سؤال با ۴۰ دقیقه وقت و سؤالات شیمی شامل ۳۵ سؤال و ۳۵ دقیقه وقت، دفترچه سوم شامل سؤالات ریاضی با ۴۰ سؤال و زمین شناسی با ۱۵ سؤال است.

این داوطلبان هم در مجموع باید به ۱۵۵ سؤال در ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند. داوطلبان آزمون بهیاری هم یک دفترچه دیگر پرسشنامه دارند که شامل ۳۰ سؤال است و باید در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان “گروه آزمایشی علوم انسانی” دو دفترچه دارند، دفترچه یک شامل سؤالات ریاضی ۲۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات علوم اجتماعی و روانشناسی ۳۰ سوال و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی است.

همچنین دفترچه دوم شامل سؤالات زبان عربی ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات تاریخ و جغرافیا ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه و سؤالات فلسفه و منطق ۲۹ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات اقتصاد شامل ۱۵ سؤال و ۱۵ دقیقه است. این داوطلبان در مجموع ۱۶۰ سؤال دارند که باید در ۱۶۰ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند.

داوطلبان “گروه آزمایشی زبان‌های خارجی” یک دفترچه با یک پاسخنامه مجزا دارند که شامل آزمون اختصاصی زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی روسی و ایتالیایی است. این دفترچه ۷۰ سؤال دارد و داوطلبان باید در ۱۰۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند.

داوطلبان “گروه آزمایشی هنر” نیز یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند، این دفترچه شامل سؤالات درک عمومی هنر ۵۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان، سؤالات درک عمومی ریاضی و فیزیک با ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه، سؤالات خلاقیت تصویری و تجسمی با ۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه است و این داوطلبان در مجموع ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه وقت پاسخگویی دارند.

داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر در برخی رشته ها مانند نقاشی، مجسمه سازی و غیره شرکت کرده اند تا ۱۹ تیر مهلت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای شرکت در آزمون عملی ثبت نام کنند، آنها می توانند حداکثر در دو رشته نام نویسی کنند.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت اول و دوم برگزار می شود.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ چگونه گذشت؟

روند نام‌نویسی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۴ آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور ۲۲ آبان نیز به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا فرایند ثبت نام خود را انجام دهند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز از ۱۵ فروردین امسال آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور یکبار هم امکان ثبت‌نام با تاخیر را برای داوطلبانی که فرصت ثبت‌نام پیدا نکرده بودند، منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش فراهم کرد و در نهایت حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید