رفت و برگشت عجیب تصمیم واردات برنج

    کد خبر :592903

ستاد تنظیم بازار با تغییر تصمیم قبلی، ممنوعیت فصلی واردات برنج را به سازمانهای صنعت معدن استانی ابلاغ کرد.

در حالی که چندی قبل گمرک ایران به استناد تصمیم ستاد تنظیم بازار مجوز واردات برنج را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده بود، حالا ستاد تنظیم بازار تصمیم جدیدی اتخاد کرده و بر این اساس جلوی ترخیص محموله‌های برنج وارداتی گرفته شد.

بر اساس مکاتبه مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با سازمانهای صنعت 31 استان، مشخص شد حسب تصمیمات ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری کماکان برقرار است.

چند روز قبل محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد، خواستار اعلام ممنوعیت واردات برنج به گمرکات پیرو مذکرات جلسه 20 مرداد ماه هیئت دولت شد.

گفتنی است، در تاریخ 20 مرداد ماه دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی با اشاره به نامه دفتر مقررات صادرات و واردات و مکاتبه دبیر کارگروه تنظیم بازار از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری خبر داده بود.

رفت و برگشت عجیب تصمیم واردات برنج/ مکاتبه نوبخت با وزیر و تغییر تصمیم ستاد تنظیم بازار + سند

به گزارش تسنیم،گفتنی است، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در تاریخ 31 اردیبهشت ماه به دفتر مقررات صادرات و واردات ابلاغ شده بود. این در حالی است که رفع این ممنوعیت در تاریخ 20 مرداد ماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد. در همین تاریخ مذکراتی بین نوبخت و وزیر اقتصاد در هیئت دولت انجام می‌شود و مکاتبه رئیس سازمان برنامه در روز 22 مرداد ماه برای پیگیری این موضوع انجام می‌شود.

رفت و برگشت عجیب تصمیم واردات برنج/ مکاتبه نوبخت با وزیر و تغییر تصمیم ستاد تنظیم بازار + سند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید